Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (19) Senaste inläggen

Djurrätt & Veganism Frukterian (Diskussion och recept) Frågor och tips Föreläsningar / videos / audios Hälsa och Nutrition Hygien, kosmetika och kemtekniska produkter Information om sajten Köpes / Säljes / Bortskänkes Köttersättning Konservering (vin, sylt saft, inläggningar osv) Klotterplanket Miljö O.T. (Off-topic) Politiska frågor Restauranger Shopping Träning Undersökningar Kluringar Tävlingar Topplistor Vegankost Veganprat Veganska matprodukter Veganföräldrar Veganska textiler, kläder & skor Recept (Varmrätt & Övrigt) Recept (Efterrätter & Förrätter & Godis) Recept & Diskussion (Glutenfritt) Recept (Pålägg) Recept (Såser) Recept (Rawfood - Råkost) Recept (LCHF-vegan) Recept (LFD Low Fiber Diet)
Vegankost

Äta sjögräs?

2016-04-10 13:55 #0 av: lilssgu

Är det sjögräs som vi äter i bl.a. sushi "smutsigt"? Jag menar, det kommer ju från hav som är (till viss grad) förorenade. När folk frågar mig varför jag inte äter fisk brukar jag svara (förutom att de också är djur och har känslor) för att de kommer från förorenat vatten men är det inte samma sak med sjögräs? Jag älskar dock sushi och skulle gärna veta om det är okej att äta sjögräs.

Tacksam för svar Glad

Medarbetare på Sydkorea iFokus Lyssnar på musik

Anmäl
2016-04-13 12:06 #1 av: [klarabastin]

Mycket om inte allt av det "nori" som finns i sushi är odlat, Det åker inte runt snorklare och bara tar random nori plantorSkämtar

Medarebetare på: Vegan ifokus

Anmäl
2016-04-13 15:38 #2 av: Kameratrollet

Wakamen som jag packade i Japan importerades från Kina. Sen får man själv dra för slutsatser av vad Kina har för miljöpolicy för dess havsvatten. Känns som arsenik i ris och bly i havre trumfar de gram sjögräs du får i dig.

Skott från blåstång i svenska hav blir goda att ha i sallader. Stek i olivolja och ha i sallad.

Anmäl
2016-04-15 23:26 #3 av: Jaguar_

Jag äter sjögräschips med sesamfrö. Yamyam! Skrattar

http://daylife-wordpress.s3-eu-west-1.amazonaws.com/wp-content/uploads/sites/111/2016/01/28070051/IMG_1586.jpg

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

Anmäl
2016-04-16 06:44 #4 av: lilssgu

Tack för svaren Skrattar

Medarbetare på Sydkorea iFokus Lyssnar på musik

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.