Annons:
Etiketterrestaurangfik
Läst 2321 ggr
vendelay
2016-04-18 22:01

Uteställen - att äta & dricka veganskt

Jag "samlar" på ställen (gärna kedjor) som det går att hitta något veganskt att äta på. Alltid bra om en blir akuthungrig eller måste fika med någon som en kanske inte vill berätta för att en är Vegan (typ en kund, det kan ju vara ganska känsligt…). 

På Espresso House har de i alla fall en helt vegansk chokladboll. Jag har mailat kundtjänsten och de bekräftade att även D-vitaminet i margarinet är veganskt!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
Splish
2016-04-19 11:15
#1

Åh gillar detta!! :) Jag har för mig att hamburgekedjan Max har en veganburgare.

| my only regret about veganism is not doing it sooner |
cute but psycho
🍉🍓🍌🍒

Lustgas
2016-04-19 11:36
#2

#1 Det stämmer! De har även två l/o-burgare som går att veganisera.

[Synnerlig]
2016-04-19 14:17
#3

Ja, Max har ett veganskt alternativ som heter BBQ sandwich som är jättegod men stark och man kan be att få utan jalapeños eller plocka bort själv och så ska det finnas l/o-burgare som man kan veganisera men vet inte vilka det är :P McDonald's har två veganska alternativ. McBean och Veggie McWrap. Jag gillar Veggie McWrap bäst :)

[Synnerlig]
2016-04-19 14:18
#4

Vendelay, om den här tråden ska handla om kedjor med veganska alternativ så kanske man kan ändra rubriken? :)

Liv03
2016-04-19 15:58
#5

Max, McDonald's och Sibylla har veganska hamburgare. Plus (SVT) gjorde ett test vilken av de som har godast vegoburgare. McDonald's fick bäst-i-test, på andra plats kom Max och på sista plats kom Sibyllas. Jag har smakat Sibyllas men enligt mig så var den inte så god, den smakade inte så mycket och var lite tråkig. Men den går att äta.

veggie4every1
2016-04-19 15:59
#6

#4 Ja, det har du nog rätt i.  

Vad tycks om rubriken Vendelay? Vill du ändra till något annat så säg till så fixar jag det🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
vendelay
2016-04-19 16:59
#7

#6 Rubriken är jättebra, tack!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[Synnerlig]
2016-04-19 20:41
#8

#5 Jag visste inte att Sibylla hade veganska hamburgare. Vad heter de? Så man vet vad man ska be om :D

[Synnerlig]
2016-04-19 20:48
#9

Kollade på Sibyllas hemsida och jag kunde bara se en hamburgare som heter Green meal men den innehåller bl a D-vitamin (förmodligen det billigare alternativet som är från fårull), äggvita och äggula och om man väljer att ha mos till så innehåller moset mjölk och grädde :/

Paxxie
2016-04-19 21:09
#10

O'learys har några veganska rätter (tror det är tre?) med Oumph, Taco Bar har några vegetariska rätter som man göras veganska om man frågar (beställ utan ost/gräddfil dock), Pressbyrån har en vegansk fralla, falafelwrap och varmkorv på några ställen. Sen ska SJ ha bra vegansk mat också, men vet inte om det räknas som en kedja direkt. 😃

[Túrwen]
2016-04-20 04:23
#11

Har ingen vidare koll på kedjorna eftersom att jag försöker undvika deras ofta processerade mat med tillsatt socker och gluten.  Malmö har ju hur mycket veganskt som helst vilket stämmer väl in på att det säljs falafel lite överallt som äts ofta med hummus. Vi bla. har Vegan bar, Vegegården, Raw Food House, Govindas .. 

Min absoluta i hela Sverige skulle ändå vara Hermans i Stockholm.

Liv03
2016-04-20 16:26
#12

#9 #8, jag var nyss och tittade på ingredienserna på green meal, och de innehåller ägg som du skrev. Jag trodde att de skulle vara veganska eftersom att det var tre kända veganer som testade vegoburgare på Plus. Men det var bra att du sa till!!

Upp till toppen
Annons: