Annons:
Etiketterrestaurangfik
Läst 975 ggr
vendelay
4/23/16, 12:00 PM

Hjälp

Töntigast i hela världen, förlåt, men ungefär hur jobbig är jag om jag ber min chef byta restaurang för vårt möte? De har INGENTING veganskt och det kommer bli superkonstigt om jag inte beställer något.

(HUR KAN ETT STORT OCH VÄLKÄNT STÄLLE I CENTRALA STOCKHOLM INTE HA VEGANSKA ALTERNATIV?!)

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
Lilolizeit
4/23/16, 12:03 PM
#1

Jag tycker definitivt att du bör påpeka för chefen att det inte finns något alls för dig att äta där, sen får chefen själv avgöra om hen vill byta ställe eller ordna mat till dig på annat vis..
Jag är inte förvånad, var inte många år sen jag satt på en restaurang i gamla stan och vill ha en lakto-vegetarisk rätt, det hade dom inte, men de erbjöd sig, på fullaste allvar, att plocka ur köttet ur pastasåsen åt mig..

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

[Klave]
4/23/16, 12:05 PM
#2

För att det är en sådan liten del av marknaden dvs. kunderna som är veganer. Det är samma för personer med gluten-intolerans, FOD-map, ägg-allergiker osv.  Sedan tycker jag inte man har rätt att klaga på något sådant när man själv väljer att vara Vegan eller Vegetarian medans personer med intoleranser så svåra att dom inte ens kan sitta på en restaurang som serverar det dom är intoleranta mot. Livet är orättvist, deal with it.

vendelay
4/23/16, 12:08 PM
#3

#1 Alltså, min chef är världens snällaste människa. Om jag säger att de inte har något veganskt kommer hon byta ställe direkt men jag vill ju inte att hon kanske tycker att jag är jobbig men inte säger det till mig ugh.

Men haha, hur tänker folk? Råkar också ut för sånt ständigt, typ - "det är ju bara att plocka bort osten & skinkan på mackan" eller "den är typ vegansk, den är bara stekt i lite smör" eller nu senast när jag var på ett ställe och de erbjöd sig att ordna en vegansk maträtt till mig. Den skulle innehålla tomatkross, stekta grönsaker och möjligtvis pasta. För 95 kr. HERREGUD

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

vendelay
4/23/16, 12:10 PM
#4

#2 Japp, livet är väldigt orättvist. T.ex för korna som inte har rätt till sina barn. Eller grisarna som inte har rätt att leva. Eller hönorna som inte har rätt till sina fortplantningsorgan. Tycker ändå att det känns väldigt dåligt att de inte klarar av att servera en enda bakelse/maträtt som inte innehåller döda och torterade djur.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

veggie4every1
4/23/16, 1:36 PM
#5

#4 Precis, håller helt med.

Jag tycker i alla fall att du ska nämna detta.

Om du inte säger något så blir det ju lite konstigt när du sitter där med tom tallrik. Då frågar hon kanske varför du inte sa till så hon kunde byta. Hon vill nog att du ska må bra den kvällen🙂Du kanske dock kan beställa en vegansk rätt i förväg på den här restaurangen? Så komplicerat är det ju inte att göra en vegansk rätt och det borde väl deras kockar kunna fixa.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

[rumelle]
4/23/16, 3:02 PM
#6

Du borde ju kunna be dem på restaurangen att göra en veganska måltid till dig. Om de inte klarar av det så är de ju inte mycket att ha. Be din chef att ringa och höra.

Annons:
[Synnerlig]
4/23/16, 3:04 PM
#7

Ibland kan restauranger slänga ihop veganska rätter om man säger till i förväg. Kolla om det går först annars kan du ju inte följa med och titta på när andra äter liksom :P

vendelay
4/23/16, 3:44 PM
#8

Tack så mycket, ni är så snälla. ❤️ Jag bestämde mig för att bara säga som det var till chefen (jag ringde stället och de hade inga veganska alternativ), så får se vad hon svarar. Men tror det kommer gå bra!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Halvdansken
4/23/16, 8:00 PM
#9

En bra kock borde kunna fixa nåt om de får besked om det innan. Kan nog bli svårare om du inte säger till förrän ni är på restaurangen.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

vendelay
4/23/16, 8:50 PM
#10

#9 Jag pratade med dem, de kunde fixa men det var ingenting som jag ville ha eller tyckte var värt att betala för. Vill inte behöva köpa något "bara" för att det är veganskt, det ska vara gott och prisvärt också! Finns ju så himla mycket veganställen och ställen med veganska alternativ så om de inte anpassar sig är det mest synd för dem som förlorar kunder. Men jag håller med dig fullständigt, det är inte direkt svårt att googla fram veganska recept!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Upp till toppen
Annons: