Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (19) Senaste inläggen

Djurrätt & Veganism Frukterian (Diskussion och recept) Frågor och tips Föreläsningar / videos / audios Hälsa och Nutrition Hygien, kosmetika och kemtekniska produkter Information om sajten Köpes / Säljes / Bortskänkes Köttersättning Konservering (vin, sylt saft, inläggningar osv) Klotterplanket Miljö O.T. (Off-topic) Politiska frågor Restauranger Shopping Träning Undersökningar Kluringar Tävlingar Topplistor Vegankost Veganprat Veganska matprodukter Veganföräldrar Veganska textiler, kläder & skor Recept (Varmrätt & Övrigt) Recept (Efterrätter & Förrätter & Godis) Recept & Diskussion (Glutenfritt) Recept (Pålägg) Recept (Såser) Recept (Rawfood - Råkost) Recept (LCHF-vegan) Recept (LFD Low Fiber Diet)
Föreläsningar / videos / audios

Bästa sättet att sprida veganism

2016-05-01 12:00 #0 av: veggie4every1

Gary Yourofsky

Sajtvärd på Vegan iFokus & Djurrätt iFokus         
VäckarklockaIf Not Us, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Anmäl
2016-05-01 14:55 #1 av: landsbygdsbo

Mandela inte politiker?

Faan han var väl en av skickligaste politikerna vi sett på många år.

Lyckades dels ta makten i Sydafrika och dels göra det utan nämnvärd blodspillan. Å de var inte illa med tanke på hur mycket hat o oförrätter som fanns...

Och Gandhi var en politiker ut i fingerspetsarna spelande på sin person och lyckades nästan nå ända fram. Tyvärr utbröt ju inbördeskrig och Indien o Pakistan gick skilda vägar.

Anmäl
2016-05-01 19:44 #2 av: [BlackHeartRebellion]

Håller man sig trevlig och saklig så är det inga problem för mig som är nyfiken på vegansk livsstil att lyssna.

Tyvärr är det nog så att många inte klarar av att hålla känslorna borta utan tar till nedlåtande ord m.m.  Då ryggar t.o.m jag undan som är öppen för att lyssna och lära mig.

Anmäl
2016-05-01 20:03 #3 av: veggie4every1

#2 Jag ser att du är helt ny på ifokus, så välkommen hitGlad 

Så trevligt att du är seröst nyfiken. Tveka inte att starta upp egna trådar och fråga gärna om du undrar något. Glöm inte att lägga till vegansajten som favorit så får du upp nya trådar under "mina inlägg".

Rekommenderar också att du läser sajtreglerna Glad

Väckarklocka

Anmäl
2016-05-01 20:23 #4 av: [BlackHeartRebellion]

#3 Tack Glad
Ja jag har länge varit intresserad av vegetarisk kost allmänt, främst av djurskyddsskäl. Och veganskt är ju självklart något jag då funderar på. 

Det ska jag göra.

Anmäl
2016-05-01 20:30 #5 av: vendelay

Tyckte detta var en väldigt bra video. Jag har funderat i de banor har pratat i men jag har inte kunnat sätta ord på vad jag tycker men jag håller med honom. Det finns en anledning till varför jag väljer att använda ord som "mörda" när vi pratar om slakt, även fast folk blir upprörda för det "är bara människor som kan mördas". Vi som vet sanningen måste våga sprida den.

Veganism Savvity (English)
Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2016-05-01 21:07 #6 av: veggie4every1

#4 Glad

#5 Ja, precis. Vi ska inte behöva vara rädda för att vara tydliga. Djuren blir ju faktiskt mördade, handlingen är densamma, fast det låter bättre och mera acceptabelt när vi kallar det för slakt.

Det är precis som när vi kallar ett dött djur för lik, det är inte heller acceptabelt, utan det ska vi kalla för kadaver.

Dessa ord som särskiljer människor från djur är viktiga för den speciesistiska ordningen.

Väckarklocka

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.