Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (19) Senaste inläggen

Djurrätt & Veganism Frukterian (Diskussion och recept) Frågor och tips Föreläsningar / videos / audios Hälsa och Nutrition Hygien, kosmetika och kemtekniska produkter Information om sajten Köpes / Säljes / Bortskänkes Köttersättning Konservering (vin, sylt saft, inläggningar osv) Klotterplanket Miljö O.T. (Off-topic) Politiska frågor Restauranger Shopping Träning Undersökningar Kluringar Tävlingar Topplistor Vegankost Veganprat Veganska matprodukter Veganföräldrar Veganska textiler, kläder & skor Recept (Varmrätt & Övrigt) Recept (Efterrätter & Förrätter & Godis) Recept & Diskussion (Glutenfritt) Recept (Pålägg) Recept (Såser) Recept (Rawfood - Råkost) Recept (LCHF-vegan) Recept (LFD Low Fiber Diet)
Föreläsningar / videos / audios

Blodprov efter 4 år som vegan

2016-05-01 18:23 #0 av: [Synnerlig]

Hur ser Viktors blodprover ut efter 4 år som vegan och vilka tillskott tar han?

Anmäl
2016-05-01 19:08 #1 av: veggie4every1

Som vanligt blir man inte besviken på Viktors videosGlad

Kul att det såg så bra ut och intressant att veta om D-vitaminetGlad

Sajtvärd på Vegan iFokus & Djurrätt iFokus         
Krossa speciesism - Bli vegan Hjärta

Välkomna till nya Djurrätt iFokus

Anmäl
2016-05-01 20:22 #2 av: vendelay

Jätteintressant. Lärde mig faktiskt flera saker jag inte visste innan! Väldigt spännande att se hans värden.

Veganism Savvity (English)
Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2016-05-15 12:15 #3 av: [Synnerlig]

Här kommer en fortsättning på videon innan där Viktor visar vilka vitaminer och mineraler och hur mycket av det, han får i sig på en dag.

Anmäl
2016-05-15 20:20 #4 av: veggie4every1

Så kul att seGlad

Vad fin mat det var. Jag tror jag ska börja med fruktfrukost i alla fall, blev så inspirerad nuGlad

Sajtvärd på Vegan iFokus & Djurrätt iFokus         
Krossa speciesism - Bli vegan Hjärta

Välkomna till nya Djurrätt iFokus

Anmäl
2016-05-15 20:44 #5 av: Blanksteg

Det han förklarade kring att anledningen till att kött innehåller kalcium och andra vitaminer är att djuren själva fått i sig det genom deras föda var slående! Nu har jag äntligen ett superbra argument när mina släktingar säger att det är svårt att få sig tillräckligt med näring när man är vegetarian/vegan.

Anmäl
2016-05-15 20:45 #6 av: kiko

Bra tips där med kummin i gröten, det ska jag testa!

Anmäl
2016-05-15 20:47 #7 av: Blanksteg

Men jag hoppas att han räknade med förstörandet av vitaminer genom upphettning. Tänker på havregrynsgröten.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.