Annons:
Etikettdjurrätt
Läst 3075 ggr
MarsvinsGrisarna
5/3/16, 8:43 AM

Bil

Hej, vad kör ni för bil? Jag skulle gärna vilja veta vilka bilar som är läderfri/veganska, någon som vet? Mvh Mikaela Venne vilken grupp jag ska lägga det i så admin får gärna flytta om de ligger fel.

Annons:
vendelay
5/3/16, 9:38 AM
#1

Jag har ingen bil så jag kan inte svara men är väldigt intresserad av svaret!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

veggie4every1
5/3/16, 11:26 AM
#2

#0 Jag kör en volvo v50, köpt begagnad. Sätet är av tyg och inga läderdetaljer.

Men bildäck innehåller animalier och det tror jag att även cykeldäck gör. Det kanske finns annat som är animaliskt också. Men det finns många bilar med tygsäten så skinn går att undvika.

Jag bor på landet och måste ha bil, det är inte praktiskt möjligt att vara utan. Om jag bodde i stan så skulle jag inte ha bil. Bara en massa krångel och kostnader, men nödvändigt för mig tyvärr.

Fanns det en helt vegansk bil i min prisklass så skulle jag naturligtvis välja den. Jag har läst att det har tillverkats en helt vegansk bil, men jag minns inte märket just nu och den är troligen inte särskilt billig. Jag vet dock inte om däcken på den bilen är veganska eller ej.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

MarsvinsGrisarna
5/3/16, 11:48 AM
#3

Jaa okej, just ni har jag ingen egen bil men står för hälften av kostnaderna på sambons bil så man kan väl säga att de är vår bil. De har intw skin säten men är säkert skindetaljer i. Nu skulle jag vilja ha en egen (bara för att kunna ta med hunden ut till sjön precis när jag vill i sommar och åka ut o träna med hunden). Ananrs är jag inte i behov av egen bil. Så skulle vilja köpa någon billig bil men helst så vegansk som de kan bli. Använde sällan bil annars men just att kunna åka i väg mes hunden näe jag vill är nått jag vill kunna.

veggie4every1
5/3/16, 1:51 PM
#4

#3 Ja, jag förstår. Bil är skönt att ha på många sätt, men besvärligt på andra sätt😃

Tyvärr då så blir det nog att köpa den mest veganska man kan hitta, dvs utan skinnsäten och skinndetaljer. Däck och dylikt finns ju inget att göra åt tyvärr.
Men det bör väl finnas lite bilar att välja på, för tygsäten är ju ganska vanligt och ofta billigare också🙂

Här är förresten den veganska bilen jag talade om och det verkar väl mest vara inredningen det gäller.

http://www.digitaltrends.com/cars/tesla-offers-all-vegan-interior/

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

E-l-vira
5/3/16, 1:54 PM
#5

#2 Det är Tesla som har gjort en helt veganvänlig bil :) Men det lär ju ta några år innan en har råd med en sådan xP

Medarbetare på klickerträning.ifokus

veggie4every1
5/3/16, 4:25 PM
#6

#5 Precis, hittade länken sedan. Ja, det lär väl dröja ett tag innan den sjunker i pris så pass. Min drömbil är dock en som kör sig själv, det är ju också på gång hihi…😉

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
Upp till toppen
Annons: