Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (19) Senaste inläggen

Djurrätt & Veganism Frukterian (Diskussion och recept) Frågor och tips Föreläsningar / videos / audios Hälsa och Nutrition Hygien, kosmetika och kemtekniska produkter Information om sajten Köpes / Säljes / Bortskänkes Köttersättning Konservering (vin, sylt saft, inläggningar osv) Klotterplanket Miljö O.T. (Off-topic) Politiska frågor Restauranger Shopping Träning Undersökningar Kluringar Tävlingar Topplistor Vegankost Veganprat Veganska matprodukter Veganföräldrar Veganska textiler, kläder & skor Recept (Varmrätt & Övrigt) Recept (Efterrätter & Förrätter & Godis) Recept & Diskussion (Glutenfritt) Recept (Pålägg) Recept (Såser) Recept (Rawfood - Råkost) Recept (LCHF-vegan) Recept (LFD Low Fiber Diet)
Recept (Varmrätt & Övrigt)

Bars / måltidsersättning

2016-05-04 09:41 #0 av: vendelay

(Förlåt, ingen aning vart jag skulle placera denna tråd)

Har någon något bra recept på något i stil med bars / måltidsersättningar eller liknande? När jag jobbar mycket orkar jag inte släpa på en matlåda hela dagen och det blir dyrt att köpa något varje gång. Jag hade något bra recept med typ mörk choklad och nötter och grejer men jag kan inte hitta det. Har ni något att tipsa om? 

Veganism Savvity (English)
Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2016-05-04 18:03 #1 av: vendelay

Jag vet inte om någon är intresserad men uppenbarligen är ju jag det så haha, jag lägger väl upp detta ändå!

Jag hittade ett recept >här< som jag testade. Jag gjorde en halv sats med lite mindre kakao och lite mer mandel. Jag tog pumpakärnor istället för kokos. De ser ut som bajskorvar men de är väldigt goda bajskorvar Skrattar

Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2016-05-04 20:46 #2 av: veggie4every1

Haha, jag är intresserad, hade inga tips dock, men de ser ju ut som jättefina bajskorvarSkrattar

Kanonbra recept och bra att man kan variera det också med lite olika frön och nötterTummen upp

Sajtvärd på Vegan iFokus & Djurrätt iFokus         
VäckarklockaIf Not Us, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Anmäl
2016-05-04 21:37 #3 av: vendelay

#2 Ja, det går att variera hur som helst. Det känns väl ganska nyttigt också? Och gick otroligt fort att göra! Tog kanske 5-10 minuter och sen 1 timma i kylen och sen skar jag upp dem Glad

Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2016-05-05 08:30 #4 av: kanskemenbarakanske

Tror det är ganska lätt att improvisera ihop :) Testa mixa i nötter och allt du vill ha och sedan dadlar och fikon för sötma och för att binda ihop allt till en deg. Sedan tillsätta kakao, kanel, steviadroppar osv osv beroende på vilken smak du vill ha på det. Du kan ju även blanda i proteinpulver om du vill ha mer protein.

Anmäl
2016-05-05 08:51 #5 av: vendelay

#4 Tack för tipset! Nästa gång ska jag nog testa med andra smaker, kanel låter supergott! Glad

Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2016-05-05 10:54 #6 av: Annielle

Verkar vara ett gott och bra recept! Glad Själv skulle jag inte fixa att äta något sådant godisaktigt som lunch dock.

Du kan ju även ta med dig någon enkel smoothie som du svänger i hop på morgonen Glad

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Anmäl
2016-05-05 12:08 #7 av: vendelay

#6 Jag är en sån sockergris så för mig är det inga problem! För det blir ju verkligen sött av dadlarna!

Tack för tipset, ska komma ihåg det! Glad

Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2016-05-05 20:24 #8 av: birgerson9

Varför inte prova med färska fikon för att minska det söta.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.