Annons:
Etiketterhygienskönhet
Läst 1542 ggr
vendelay
2016-05-05 12:14

Vegansk tatuering, Stockholm

(Jag postade detta på bodyart för någon dag sen, men ni kanske har fler tips)

Är det någon som vet antingen ett tatuerarställe som är veganskt alternativt ett ställe där de är snälla, respektfulla och serviceminded nog att ta sig tiden att hjälpa mig med en vegansk tatuering? Allra helst i Stockholms innerstad/förorterna söder om Stockholm men övriga Storstockholm eller eventuellt i någon stad ganska nära (typ Uppsala) går också bra.

Finns en massa animaliska grejer vid tatueringar, bl.a. vissa färger innehåller ben från t.ex. slaktade kor, glycerine från djurfett, gelatin, schellack… Ett annat problem är detta med rakhyvlar osv, men det borde väl gå att raka området hemma precis innan? Själva "pappret" som blir att användas som en mall (vet inte vad det heter, förlåt) brukar tydligt innehålla fårull vilket inte heller känns okej.

Tusen tack!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
veggie4every1
2016-05-05 12:32
#1

Vet inget personligen, men lärde mig i den här tråden att man inte ska använda sheasmör efter…😉Du kanske hittar lite tips:

http://vegan.ifokus.se/discussions/54b2cc1a8e0e746ba500ce38-tatuering

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Paxxie
2016-05-05 12:58
#2

Jag var i kontakt med Swahili Bob på Södermalm för ett par år sedan. Då berättade de att alla deras färger var veganska och att de har denna för eftervård som är vegansk. Vet inte om det är likadant nu, men känns konstigt om de skulle ha ändrat. :)

vendelay
2016-05-05 18:44
#3

#1 Okej, tack så mycket!

#2 Skönt att höra, de är faktiskt det enda stället jag lyckats hitta på google. Har du varit där själv? (Var de trevliga? Duktiga?)

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Paxxie
2016-05-05 21:07
#4

#3: Har inte träffat dem IRL eller varit där, utan endast pratat via mail/telefon, men då var de väldigt trevliga och tillmötesgående! Kändes som att de hade ganska bra koll på vad som var veganskt och sådär. Ingen aning om hur duktig de är på att tatuera dock. D: Men de bör väl ha en portfoli som man kan titta igenom.

vendelay
2016-05-05 21:19
#5

#4 Ja, jag har kikat på deras bilder och så, ville bara veta vad du tyckte personligen! Jag pratade med en kompis nyss som verkligen rekommenderade dem starkt!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[Thiah]
2016-05-06 17:41
#6

Swahili bob har gjort bra tatueringar. Haft kompisar som gjort där :)

Annons:
vendelay
2016-05-06 18:46
#7

#6 Kul att höra! 😃

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

vendelay
2016-05-24 10:47
#8

Om någon är intresserad kan jag meddela att jag varit i kontakt med Swahili Bob's nu, de är supertrevliga och hjälpsamma. Deras färger är veganska och de kan mot en extra kostnad ta in veganskt stencilpapper. Även vegansk eftervård kan de ta in om de inte redan har det inne. Woo! 🥳

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

veggie4every1
2016-05-24 14:26
#9

#8 Låter suveränt🙂Vad har du tänkt på för motiv?

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

vendelay
2016-05-24 14:42
#10

#9 Ansiktena på mina katter. Jag lägger upp en bild när det är klart, men det blir inte än förrän om några månader. Förhoppningsvis till hösten 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

veggie4every1
2016-05-24 14:57
#11

#10 Å, så himla fint att alltid ha de med sig🙂

Det blir roligt att se när det än blir.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Upp till toppen
Annons: