Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (19) Senaste inläggen

Djurrätt & Veganism Frukterian (Diskussion och recept) Frågor och tips Föreläsningar / videos / audios Hälsa och Nutrition Hygien, kosmetika och kemtekniska produkter Information om sajten Köpes / Säljes / Bortskänkes Köttersättning Konservering (vin, sylt saft, inläggningar osv) Klotterplanket Miljö O.T. (Off-topic) Politiska frågor Restauranger Shopping Träning Undersökningar Kluringar Tävlingar Topplistor Vegankost Veganprat Veganska matprodukter Veganföräldrar Veganska textiler, kläder & skor Recept (Varmrätt & Övrigt) Recept (Efterrätter & Förrätter & Godis) Recept & Diskussion (Glutenfritt) Recept (Pålägg) Recept (Såser) Recept (Rawfood - Råkost) Recept (LCHF-vegan) Recept (LFD Low Fiber Diet)
Frågor och tips

Veganegg!

2016-05-25 15:48 #0 av: Splish

Ett pulver man blandar med vatten som blir till en smet också steker man den antingen scrambled eller som en omelett!

Har sökt på google och den verkar finnas i Goodstore uppe i Stockholm, synd att man bor drygt 6 timmar bort :(

Har någon av er testat den? Eran reaktion? :DD

Anmäl
2016-05-25 16:03 #1 av: vendelay

Jag har inte smakat det (för jag gillar inte omelett haha), men den går att beställa via deras webshop ifall du är intresserad, >här< är länken Glad

Veganism Savvity (English)
Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2016-05-25 16:06 #2 av: vendelay

Det fanns några fler alternativ också hos Goodstore, jag länkar dem nedan:

Omelettmix
Omelettmix
Scarmbled Tofu

Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2016-05-25 16:07 #3 av: Eine

TS, du menar väl ägg?Alltså veganägg? Glad

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Anmäl
2016-05-25 16:07 #4 av: vendelay

#3 Produkten heter VeganEgg, tror TS syftar på det? Produktens namn?

Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2016-05-25 21:01 #5 av: veggie4every1

Kul, kommer absolut att prova när jag hittarGlad

Haha, så himla vilseledande med den där äggkartongen dock, jag trodde när jag först såg den att de äntligen uppfunnit veganska ägg (de sorten man kan koka om ni förstår)Skrattar

Men jag lär få vänta ett tag på detSkämtar

Sajtvärd på Vegan iFokus & Djurrätt iFokus         
VäckarklockaIf Not Us, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Anmäl
2016-05-31 18:18 #6 av: Splish

Hårdkokt ägg kan man faktiskt testa att göra själv!
Så det kanske inte dröjer länge förrän något företag nappar på det med :D

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.