Annons:
Etiketterfrågortips
Läst 681 ggr
Tant Grön
5/28/16, 11:42 AM

Göra egen glass

Är det någon som gör egen glass? På den här sidan finns bland annat en bok som heter "Glass åt alla" Funderar på att köpa den. Någon som har den och tycker att recepten är bra? http://shop.djurensratt.se/

Annons:
vendelay
5/28/16, 11:54 AM
#1

Jag har inte läst den, så kan inte kommentera på det. 

Meeeeeeeen, jag gör egen "glass". Nice cream. Det går snabbt, det är enkelt och billigt, det är relativt nyttigt, går att variera i all oändlighet och det bästa av allt: det smakar så himla onyttigt!

>Här< är en inspo-tråd. Jag brukar skiva upp 2 bananer (går snabbare att mixa om de är skivade) och frysa in några timmar, sen kör jag ner dem i min mixer tillsammans med 1-2msk sojadryck (för jag tycker det är gott) och valfri smaksättare (t.ex. kanel eller ananas eller bär eller choklad). Finns miljoner recept och jag rekommenderar det verkligen 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Tant Grön
5/28/16, 12:02 PM
#2

Nu blev jag inspirerad. Det verkar ju enkelt att göra. Undrar om man kunde ta banan + Oatley`s chokladdryck?

vendelay
5/28/16, 12:06 PM
#3

#2 Testa! Risken finns att det blir lite väl blaskigt om du har mer än någon msk vätska i, men det är bara min åsikt så jag tycker definitivt att du kan testa 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Tant Grön
5/28/16, 12:14 PM
#4

Oj, såg inte att det bara skulle vara några matskedar vätska 🙂

vendelay
5/28/16, 12:21 PM
#5

När jag gjorde med choklad gick jag efter >detta< recept (de visar 3 olika sorter så du kanske får hoppa lite i videon). Fast jag bytte ut den mörka chokladen mot vegansk "mjölk"choklad. Det går bra att göra med endast choklad och endast kakao också, men godast tyckte jag det blev när de var tillsammans 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Lustgas
5/28/16, 3:55 PM
#6

#2 Jag brukar göra banan-choklad-glass med ett par matskedar kakao  och utan vätska. Tycker det blir jättegott :D Serveras lämpligen med jordnötssmör 😍

Annons:
Tant Grön
5/29/16, 10:26 AM
#7

Perfekt att testa detta nästa vecka när det skall bli så varmt. ☀️☔️

Upp till toppen
Annons: