Annons:
Etiketthälsa
Läst 3153 ggr
Windmill
5/30/16, 9:02 PM

Magproblem

Hej, för 2 veckor sen började jag äta en vegansk kost (har inte varit 100% veganskt dock, åt quorn 2 dagar). Men resterande har varit veganskt. Nu till problemet; jag har magproblem varje dag. Det uppstod när jag började denna "diet". De första 4-5 dagarna var värst, jag kände mig uppblåst hela tiden. Minskade på bönorna och linserna och bytte ut sojamjölken mot mandelmjölk, och sen dess känner jag mig bara dålig i magen när jag går på toa, vilket blir varje dag. Innan detta brukade jag inte gå varje dag; och (varning för tmi) min avföring var oftast helt ok, så länge jag inte haft någon helg där jag ätit för mycket onyttigt. Nu är jag lös i magen varje dag. Så varför har jag dessa magproblem? Kan jag göra något åt det? :/

Annons:
vendelay
5/30/16, 9:25 PM
#1

Många får problem med magen de första veckorna, det är inte konstigt. Finns flera trådar om det här om du söker på det. Alla får i stort sätt samma tips: låt det gå över. Din mage behöver tid att vänja sig, det är inte konstigt. 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

jojjobojjo123
5/31/16, 9:01 AM
#2

Inget att vara orolig över! Det kommer att gå över. Själv hade jag MYCKET magproblem i ca 1 månad när jag blev Vegan. Inte så konstigt egentligen då kroppen är van vid fibersnålare mat, fibrer gör ju att magen får jobba lite extra. Vill också tillägga att min mage är mycket mindre svullen en va den var när jag åt animaliska produkter.

Upp till toppen
Annons: