Annons:
Etiketthälsa
Läst 840 ggr
[kiko]
2016-06-01 18:23

Växtbaserad kost och hälsa

En youtubefilm där två veganer pratar om växtbaserad kosthållning som ett sätt att behandla diverse fetmarelaterade hälsoproblem.

Annons:
[BlackHeartRebellion]
2016-06-01 19:17
#1

Har tittat på dom där men klarar inte av den attityden även om kosten antagligen kan hjälpa i många fall.
Men dom är väldigt duktiga på fatshaming och sa i någon film att man ansvarar själv över vilka ord man tar åt sig för ord är bara ord. Och att problemet ligger hos en själv om man tar illa upp. 

Synd, för dom verkar sitta på mycket information, men jag kan inte acceptera folk som sitter och kommenterar andras kroppar på det där sättet. Inte ok.

vendelay
2016-06-01 21:32
#2

Förlåt, jag orkade inte titta på hela så jag kan bara kommentera de första minuterna.

Jag tyckte verkligen att det de sa om vad det innebär att vara Vegan, att det inte handlar om att bara äta plantbased. Så sant, och så många vet inte om det.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

veggie4every1
2016-06-01 22:48
#3

Videon i sig var bra och informativ. Jag har ju lyssnat på de här doktorerna de talar om under några år och de har mycket bra att säga.

Jag tycker också att de belyste något viktigt och det är att äta tillräckligt med kalorier från rätt mat.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Upp till toppen
Annons: