Annons:
Etiketterhygienskönhet
Läst 1082 ggr
Splish
6/6/16, 4:35 PM

Era hår, hud&kropps rutiner!

Jag älskar att ta hand om mitt yttre, i form av hår, hud och kroppsvård!

Sedan jag blev Vegan har det ändrat mitt perspektiv helt och öppnade en spännande dörr till alternativa och andra mer naturliga produkter. Såklart, icke djurtestat och veganskt!

Stor del av alla produkter jag använder just nu är ej icke djurtestat och veganskt eftersom jag försöker att använda upp de först. 

Så jag frågar er nu, vad för produkter använder ni för eran hud, kropp och hår?  Skönhetstips och sminkprodukter är också varmt välkommna! (jag använder inte smink men tipsa gärna om smink till varandra med!)

Jag märker de produkter som fortfarande är djurtestat och icke veganskt med (C) för att klargöra att jag inte bytt ut de än.

Hudvård

Ansiktsrengöring - (C)
Toner - Utspädd Äppelcidervinäger
Serum - Inget för tillfället
Intresserad av att köpa: Vitamin C serum av Mad Hippie

Mjukgörande kräm - (C)

Intresserad av: Att smörja mitt ansikte med Avocado olja efter jag sett en beauty guru från Youtube göra det!

Ögonkräm - Kokosolja

Lägger även det på ögonfransarna och ögonbrynen, mina har blivit mycket längre och mörkare tack vare det! 

Solkräm - (C)

Ska titta närmare på solkräm från Aco eftersom Therese Lindgren använde det.

Läppbalsam - HURRAW Spf 15 Tangerine Chamomile

Ansiktsmasker

Aztec Secret, Indian healing clay

Krossad avocado med några droppar olivolja

Hår

Schampoo - (C)

Balsam - (C)

Leave-in balsam - Lite kokosolja på topparna

Torrschampoo - Använder inget, vad använder du?

Hårspray och sådant kan ni berätta och tipsa om! 

Sköljer mitt hår med iskallt vatten och ibland med utspätt äppelcidervinäger efter schampoonering. Sägs göra ditt hår mjukare, men har inte märkt något än.

Kropp

Tvål - Har (C) men använder mycket sällan

Jag duschar enbart med varmt vatten och skrubbar mycket, och sedan sköljer jag hela kroppen med iskallt vatten, vet inte om det hjälper med något men det är så jag gillar att ha det.

Har varit utan tvål i flera månader nu och kroppen verkar inte stinka på något sätt, det finns andra på nätet som också experimenterat att gå tvål-fri så kolla upp det vet jag.

Bodycrub - Te! När jag har druckit klart en påse te så river jag upp den och tar löven för att skrubba kroppen, funkar utmärkt och är även naturligt och bra!

Det téet jag använder dricker/använder nu är Grönt té från Kung Markatta och Numi white rose tea

Annars

Intresserad av: Naturliga tvålar av NeaofSweden

Deoderant - Har (C) men använder mycket sällan

Solkräm - (C)

Ska börja med drybrushing.

Munhygien

Munskölj - Oil pulling med kokosolja, sök upp det!

Tandkräm - (C)

Om jag har glömt något så lista det gärna i vad ni använder!
Ursäkta för de konstiga långa mellanrummen i inlägget, kunde inte ändra på det.

| my only regret about veganism is not doing it sooner |
cute but psycho
🍉🍓🍌🍒

Annons:
Grace2009
6/6/16, 4:51 PM
#1

Angående tvål, sök på kallrörd tvål så finner du lite olika personer som säljer. Oftast är det bara en blandning av vegetabiliska oljor som har förtvålats. alternativt kan du göra själv, det är inte speciellt svårt om du har ett recept att följa.

Som schampo använder jag en från desert essence. Som jag förstår är den vegansk. De har även andra produkter som är veganska om jag har förstått rätt, men inte alla deras produkter är veganska.  Jag vet ej om det är ett problem för dig.

vendelay
6/6/16, 5:47 PM
#2

Varför märkte du dem med just C? Står "C" för något speciellt som har med djurtestning att göra? 😞

Jag är ganska ointresserad av mitt yttre tyvärr, men kokosolja använder jag till det mesta. Sminkborttagning, hårinpackning, deo, body lotion och säkert något mer jag inte kommer på. Sminket jag har nu är köpt innan jag blev Vegan, det är från Body Shop. Troligen inte veganskt.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Splish
6/6/16, 8:25 PM
#3

#1 Oh tack så mycket för tipset! Nej, det gör inget och borde inte göra det eftersom om man köper det veganska alternativet bland icke veganska så skapar man en efterfrågan på det så det är bara bra :)) #2 C betyder ingenting, det var det första som poppade upp i min hjärna hahah, tänkte på cruelty. Hoppas det inte betyder något annat! Kokosolja är bra! Älskar det!

| my only regret about veganism is not doing it sooner |
cute but psycho
🍉🍓🍌🍒

oddahviing
6/7/16, 7:46 PM
#4

Sätter en blomma vid sådant jag är nöjd med och köper igen! 🌺 Hud
Erboristiska Almond
Oliva by ccs (ansikte) 🌺
Nivea sensitive (ansikte)
Kokosolja 🌺
Rescue oil (bl.a. primerose oil och aprikosolja)
Aloe vera gel

Tvål/Tvätt
Av vegetabiliska oljor, handgjorda.

Tandkräm
Aloedent fluorfri
Bikarbonat
Thursday Plantation 🌺
Dr Organic**

Deodorant**
Witch hazel block från Lush 🌺

Schampo
Rhassoul-lera 🌺
Australian organics
ÄCV + Rosmarin te
**
Balsam**
Yes to carrots
Celtic (Rosemary, Peppermint oils)

Tror det var allt! Jag använder lite olika i olika omgångar, beror på priserna när jag köper in och det kommer ofta in nya produkter när förra tar slut (om jag inte är helnöjd med produkten innan.) Men köper helst så naturligt som möjligt, ekologiskt och inte så många ingredienser eller hutlösa priser och undviker att använda för mycket utan låter huden sköta sig självt så mycket som möjligt och dushar och tvättar håret endast när det är nödvändigt. ^__^

'-Headlights on the highway-'

rasmussonsara
6/8/16, 10:51 AM
#5

Jag blev jättenyfiken på det här med kokosolja på ögonfransar/ögonbryn! Har försökt få mina längre & mörkare hur länge som helst utan resultat, ska definitivt prova det! Lägger du på det på kvällen eller hur gör du? :D

(sorry för lite off topic)

// sara - livet som brännskadad -> http://nouw.com/rasmussonsara 

kigon
6/8/16, 2:05 PM
#6

Jag använder mest saker från lush, deras tea tree water för ansiktsrengöring, rehab schampo & veganeze balsam. Sen får man med 3 samples vid varje beställning så har provat många olika ansiktsskrubbar, masker, mm…
Min hud är helt hemsk dock så skulle vilja få in en rutin :/

/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.

Annons:
Splish
6/9/16, 12:55 AM
#7

#5 Nädå det är inte off-topic, det är bara att fråga varandra om olika produkter med! :) Jag häller ut en droppe på min hand eller tar en liten klump av kokosoljan och masserar runt det så att det smälter, beroende på om den är flytande eller fast. Sedan så tar jag mitt lillfinger och stryker mina ögonfransar som om den var en mascaraborste typ haha och ser till att alla hårstrån får ett lager på sig, och masserar mina ögonbryn i små runda rörelser eller bara drar på lite kokosolja. Har sett att andra blundar och stryker över rötterna på ögonfransarna, man får se vad som funkar! Gör det varje kväll som en del av min kvällsrutin. Och det gör inget om oljan råkar komma i ögonen, enligt mina erfarenheter :)

| my only regret about veganism is not doing it sooner |
cute but psycho
🍉🍓🍌🍒

veggie4every1
6/9/16, 4:11 PM
#8

Jag använder Out of Africas tvålar och Out of Africas sheabutter eller Nubian heritage sheabutter till ansiktet. Köper på iherb.

Så har jag BWC eyegel och neem olja på kvällen under shean.

Deo från Herban Cowboy i doften Love och så har jag en annan jag inte minns namnet på just nu, haha…

Body lotion från Dessert Essence i lavendel och handcreme från Nubian Heritage i doften raw sheabutter (doftar fantastiskt gott).

Underbara parfymer från Island Essence (köpte på iherb för ett par år sedan, tyvärr borta ur sortimentet)

Just nu använder jag Faith in Natures schampo i lime. Det funkar bra till mitt lite längre hår även utan balsam.

När det gäller smink så brukar jag köra med ELF 🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Upp till toppen
Annons: