Annons:
Etiketterkläderskormode
Läst 2083 ggr
Wowy
2016-06-25 11:49

Veganska skor

Jag har ett par sandaler jag köpte innan jag blev Vegan. Hur vet man om de är veganska? Är det bäst att gå till affären och fråga?

"Vi som lever är bara döda på semester, nån sorts sommargäster" Bodil Malmsten

/Wowy, medarbetare på Vegan iFokus☀️

Annons:
TicTac
2016-06-25 11:50
#1

Kolla med tillverkaren.


You'll never walk alone

Ominous
2016-06-25 19:01
#2

Vad jag läst så är det väldigt ovanligt med oveganskt lim, då det är dålig kvalité.  Converse ska tydliga ha det i vissa skor är allt jag hittat. Men självklart finns det ju läder osv. Det kan även hända att det är läder men utblandat med annat och då står det inte ens att det är läder. Kan vara förvirrande :(

Merrell har några helt veganska skor som ska vara väldigt bra kvalite, men det kostar även därefter ^^
Jag skulle gärna köpt ett par för att ha som rejäla "vardagsskor". Men tyvärr lite för mycket av en skofantast.

I wish I could write as mysterious as a cat

Wowy
2016-06-25 19:27
#3

Tack för svaren.

Det gäller för i övrigt ett par Ecco-sandaler. Jag vet inte om de är delvis i skinn, eller om det är syntet. Jag vet att djuret redan är dött och att jag inte kan göra så mycket åt det. Men jag vill veta vad det är jag har på mig, och känslan av att eventuellt gå omkring i djurskinn är inte speciellt lockande.

Jag ska kontakta Ecco och höra efter.

"Vi som lever är bara döda på semester, nån sorts sommargäster" Bodil Malmsten

/Wowy, medarbetare på Vegan iFokus☀️

vendelay
2016-06-25 22:20
#4

#3 Om själva skon inte är av skinn eller liknande så borde det vara lugnt. Jag frågade en som jobbar på Ecco om detta och hon sa att de inte använder lim i deras skor, de typ gjuter fast sulan och skon istället.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Wowy
2016-06-25 23:24
#5

#4 Det där har jag också hört, tack för bekräftelse. Jag hoppas, hoppas att det är syntet!

"Vi som lever är bara döda på semester, nån sorts sommargäster" Bodil Malmsten

/Wowy, medarbetare på Vegan iFokus☀️

vendelay
2016-06-25 23:59
#6

#5 Det hoppas jag också men om det inte är det så tycker jag inte att du ska må så dåligt över det. Du visste inte bättre när du köpte dem och nu när du väl har dem är det ändå bättre att använda än att slänga. Du gör ändå en enorm skillnad för djuren varje dag!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
Ganymedez
2016-06-26 10:25
#7

Alla sandaler/barfotaskor från Xero Shoes är 100% vegan:

http://xeroshoes.com/

Finns att beställa från England så man slipper riskera tull.

http://xeroshoes.co.uk/

Wowy
2016-06-29 00:16
#8

Goda nyheter! Sandalerna är i syntet! :D

"Vi som lever är bara döda på semester, nån sorts sommargäster" Bodil Malmsten

/Wowy, medarbetare på Vegan iFokus☀️

Upp till toppen
Annons: