Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (19) Senaste inläggen

Djurrätt & Veganism Frukterian (Diskussion och recept) Frågor och tips Föreläsningar / videos / audios Hälsa och Nutrition Hygien, kosmetika och kemtekniska produkter Information om sajten Köpes / Säljes / Bortskänkes Köttersättning Konservering (vin, sylt saft, inläggningar osv) Klotterplanket Miljö O.T. (Off-topic) Politiska frågor Restauranger Shopping Träning Undersökningar Kluringar Tävlingar Topplistor Vegankost Veganprat Veganska matprodukter Veganföräldrar Veganska textiler, kläder & skor Recept (Varmrätt & Övrigt) Recept (Efterrätter & Förrätter & Godis) Recept & Diskussion (Glutenfritt) Recept (Pålägg) Recept (Såser) Recept (Rawfood - Råkost) Recept (LCHF-vegan) Recept (LFD Low Fiber Diet)
Hygien, kosmetika och kemtekniska produkter

Nagellacksborttagning?

2016-07-03 22:20 #0 av: vendelay

Jag köpte ett veganskt nagellack, målade naglarna och insåg dagen efter att jag inte har någon aning hur jag tar bort det? Förlägen Vad finns det för veganska nagellacksborttagningsmedel? Har försökt googla men får inte fram något bra.

Veganism Savvity (English)
Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2016-07-03 23:29 #1 av: Ominous

Jag har Gunrys acetonfria nagellacksborttagningsmedel. Gunry testar inte på djur enligt dem själv, men jag vet att det kan vara lite iffy där. Det är det bästa alternativet jag hittat iallafall, men jag använder nästan aldrig det, har säkert haft samma flaska i ett år. xD

Men annars om det bara är aceton borde det väl inte kunna vara en djurtestat produkt? Aceton är väl aceton. Har säkert testats på djur någon gång, men det har väl det mesta.

Anmäl
2016-07-03 23:42 #2 av: vendelay

Jag har ingen aning, men det köps väl på apoteket? Det "känns" djurtestat haha... Ska kolla upp Gunry, tack för tipset!

Veganism Savvity (English)
Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2016-07-03 23:46 #3 av: Ominous

De har veganskt smink på apoteket också ;) 

Jag satt och skrapade bort lackfärg på jobbet med aceton engång, allt mitt nagellack försvann och jag märkte ingen större skillnad vad gäller torrhet osv xD

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.