Annons:
Etiketterhygienskönhet
Läst 1096 ggr
Jessicahagstrom94
7/9/16, 8:31 PM

Smink.

Hej. 1. Foundation. behöver förslag på foundations som kan fungera på en konstig hy.. Alltså.. jag flagnar mycket typ vid ögonbrynen (kanske är pga en kass Foundation som jag har nu?), men pannan är nästan oljig/fet… Vill gärna ha en som täcker röd näsa/fula bruna fläckar/fräknar eller vad man ska kalla dom. 2. Fel sida kanske, men vad sjutton är det för skillnad på primer och concealer? Vad är bäst för vad? 3. Har fula "kuddar" under ögonen som gärna får synas mindre… förslag? 4. Ögonbryns..grejer? Har nån slags "penna" nu som jag älskar men den är väl inte vegansk eftersom jag köpte den för länge sen. Vet inte om jag tycker om att använda pulvriga saker på ögonbrynen, tex ögonskugga som jag ser att vissa har. Tycker det glänser onaturligt om man tex kollar upp mot en lampa. Ej anastasia, dessa saker är ju löjligt dyra.

Annons:
vendelay
7/9/16, 8:56 PM
#1

Jag har inte tid eller ork att leta efter svar på dessa frågor nu, men tänkte bara nämna att du dels kan använda sökfunktionen som finns rakt ovanför detta inlägg ("sök") och välja att endast söka inom Vegan iFokus. Om du skriver in "smink" så kommer det antagligen komma upp massor med resultat på veganskt smink! Alternativt googla "vegan smink". Det ska finnas en tråd här också om Make Up Store och en lista av deras veganska produkter så du kan ju testa att söka på "Make Up Store" också här uppe i sökfunktionen.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

veggie4every1
7/10/16, 1:24 PM
#2

#0 Flagnar du bara vid ögonbrynen? Om du har mjäll i hårbotten så kan det sätta sig även vid ögonbrynen. Annars kan det vara yttorrhet, du kanske har använt uttorkande krämer eller ansiktsvatten?

Om det flagnar pga av yttorrhet så skulle jag prova en mild peeling och en lätt fuktkräm för att jämna ut.

Röda fläckar täcker du med en grön primer. Primer (exempel) är en kräm du använder under foundation. Concealer är en kräm nära din egen hudton (oftast, kan finnas i andra färgtoner) som jämnar ut och täcker olika problem i huden. Heltäckande fungerar bäst, jag förstår inte vitsen med de andra, men det beror väl på ens hud.

En concealer i din egen hudton kan du använda under och över foundation och även utan foundation. Jag använder nästan alltid enbart concealer om det inte är speciella tillfällen.

Du kan använda dig av skuggtekniken när du sminkar dig för att få "kuddarna" att synas mindre under ögonen.

ELF har snygga ögonbrynspennor till bra pris och fina foundations🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

veggie4every1
7/10/16, 2:28 PM
#3

En snabb tutorial hur du döljer kuddarna under ögonen. Det är alltså bara skuggan du döljer, inte kudden.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Jessicahagstrom94
7/10/16, 10:18 PM
#4

Tack för hjälpen :) det är nog yttorrhet.

bloodflowers
7/10/16, 11:14 PM
#5

primer är väll sån man sätter i eventuellt hela ansiktet så att sminket ska sitta bättre eller nåt

och concealer för att dölja finnar, mörka ringar o så

rasmussonsara
7/11/16, 12:18 PM
#6

Jag skulle rekomendera att satsa på bra ansiktsrengöring, både med scrub & en bra dag/nattkräm. Jag hade jättetorra ögonlock & ögonbrynsben & fokuserade några dagar på att verkligen ta hand om det området lite mer. Funkade super! Samma sak med röd näsa osv, skapa en bra grund genom bra ansiktsvatten osv så behöver du inte en så täckande foundation. 

Primer - lägger du för att jämna ut huden, matta ner huden & för att sminket ska lägga sig bättre på huden.
Concealer - täcker du finnar, ojämnheter osv med.

Jag använder en concealer som är ljusare än min foundation & lägger som en trekant under ögat för att täcka ringarna. Är du lite lila/blå kan du lägga en röd concealer under för att jämna ut hudtonen & sedan en ljusare.

Rekomenderar också elf eller milani till ögonbrynen.

// sara - livet som brännskadad -> http://nouw.com/rasmussonsara 

Annons:
Jessicahagstrom94
7/11/16, 4:50 PM
#7

Vilka bra svar ni kommer med! 

Vad skulle ni rekommendera för krämer mot min torra hud? 
Min röda näsa då, menar du att det finns nåt mirakel som kan få den mindre röd? Haha det vore super! Ser ut som rudolf med röda mulen när det är lite kallt.

rasmussonsara
7/12/16, 11:27 AM
#8

Då jag ännu inte är tillräckligt insatt i det veganska utbudet vågar jag inte ge något konkret förslag. Men satsa på en bra scrub & en fet nattkräm. Vet att vissa märken har serum eller liknande just mot 'ojämnheter' i huden. Jag skulle lägg ner både tid & pengar på att rådfråga någon som jobbar med detta för att få det bästa för din hud. sen kan du självklart sminka över med en gul concealer för att tona ner det röda, men grunden är fortfarande a & o.

// sara - livet som brännskadad -> http://nouw.com/rasmussonsara 

veggie4every1
7/12/16, 12:47 PM
#9

#8 Grön concealer fungerar bäst att tona ned det röda med. Gul concealer är bäst för lila/blå partier som exempelvis mörka partier under ögonen🙂

#7 Sheasmör är en fantastisk nattkräm. Den ska vara raw och oraffinerad. Även african black soap kanske skulle vara något för dig att prova.

Är det blodkärl som lyser igenom på näsan? Är näsan alltid röd eller bara när det är kallt?

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Jessicahagstrom94
7/12/16, 2:34 PM
#10

Tack för all hjälp som jag har fått här! :) 

Ska forska vidare på detta.

Näsan är alltid mer eller mindre röd.

rasmussonsara
7/12/16, 3:19 PM
#11

#9 aa juste så kanske det är! haha

// sara - livet som brännskadad -> http://nouw.com/rasmussonsara 

Upp till toppen
Annons: