Annons:
Etiketterhygienskönhet
Läst 4303 ggr
Snuffles
7/10/16, 3:11 PM

Hygienprodukter

Finns det några veganska hygienprodukter som man kan hitta i en vanlig mataffär?

Annons:
Ominous
7/10/16, 3:35 PM
#1

Urtekram finns i de flesta Ica's maxi, men även mindre ICA's, men kanske inte lika stor utbud.

I wish I could write as mysterious as a cat

bloodflowers
7/10/16, 5:49 PM
#2

Har för mig att Ica basic handtvålen skulle vara vegansk?
deras rakhyvlar också
& eldorados tandkräm

vendelay
7/10/16, 6:24 PM
#3

På tal om detta - hur är det med olika slags mensskydd? Är de veganska? Tänker främst på engångsprodukter som bindor, tamponger osv.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Ominous
7/10/16, 6:52 PM
#4

Jag har hört att tamponger KAN vara icke-veganska. Men känns som att det är så med mycket. Man hör bara att det KAN vara animaliskt. Som med bröd, men vid vidare undersökning finner man att det aldrig är animaliskt :P
Jag har slutat lyssna på sånt, jag lyssnar bara när de kan peka ut exakt vad som är oveganskt med säkerhet.

För miljöns skull kan man ju använda menskopp. Jag har själv inte mens då jag använder hormonellt preventivmedel.

I wish I could write as mysterious as a cat

bloodflowers
7/10/16, 11:12 PM
#5

Har hört att tamponger ej ska vara veganska (vet ej om det är sant dock) men tänker använda dom ändå bc känns ej som jag har nåt annat alternativ

veggie4every1
7/11/16, 2:09 PM
#6

Det finns eko som bara innehåller bomull. Jag har inte mens så jag har inte provat och har inte stenkoll på vad som skulle vara icke-veganskt i de andra,. Men om de innehåller kemikalier så är de nog djurtestade eller så är det mer en miljöfråga. Om jag hade mens så skulle jag dock välja dessa eller nåt liknande🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
vendelay
7/11/16, 2:35 PM
#7

Det är svårt. Jag har inte heller mens så det är inte relevant för mig, jag var bara nyfiken.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

micki83
7/11/16, 2:50 PM
#8

Jag använder väldigt sällan tamponger (använder menskopp), men när det kommer till bindor väljer jag främst natracare

VanessaViktoria
7/13/16, 5:32 PM
#9

Kan någon tipsa om en bra scrub för ansiktet som är vegansk?

micki83
7/13/16, 5:35 PM
VanessaViktoria
7/13/16, 5:38 PM
#11

#10 Åh, tack! Den verkar bra, helt ok pris också! 

Har du testat några andra?

micki83
7/13/16, 6:09 PM
#12

Har testat urtekrams bodyscrub och den gillade jag inte alls, lämnde ett oljigt lager på kroppen. Har provat några andra som jag köpte i Finland, men minns inte om de var för ansikte eller hela kroppen.

Upp till toppen
Annons: