Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1033 ggr
vendelay
7/20/16, 9:56 PM

Vegankaraktärer i TV

Är det någon som har tips på serier eller filmer som har en/flera karaktär/er som är veganer? Serien/filmen ska inte handla om veganism i första hand.

Ett (mycket dåligt) exempel är Phoebe från Vänner. Hon är visserligen inte Vegan men you get my point. Serien handlar ju inte om hennes val av mat men det framgår ändå tydligt att hon inte äter kött eller mejeriprodukter.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
Ominous
7/20/16, 10:10 PM
#1

Hailey i American dad är antingen Vegetarian eller Vegan, hon har iallafall vegan-åsikter i flera avsnitt :)
Däremot förlöjligas det i vissa avsnitt. Var något avsnitt där hon råkade äta kött och då bestämde sig för att ha en "fusk" dag där hon åt jätte mycket kött. Precis som att vegetarianer sitter och längtar efter kött liksom….

Hon förlöjligas ju oftast av den andra karaktärerna, fast hon framstår ändå för publiken som voice of reason. Brukar ändå vara bra argument :)

Macfarlen brukar ju vara lite djur-vänlig av sig, :)

I wish I could write as mysterious as a cat

micki83
7/21/16, 12:32 AM
#2

I Scott Pilgrim vs. the World har de en Vegan karaktär, men tycker nog de förlöjligar det. https://www.youtube.com/watch?v=dLpCZ8g5uK8

vendelay
7/21/16, 5:40 AM
#3

Finns det ingen som inte bli förlöjligad? :(

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

micki83
7/21/16, 7:20 AM
#4

Inte Vegan direkt, men i He-man filmen (Masters of the Universe) så tycker i alla fall en av karaktärern från He-mans värld att jorden är barbarisk eftersom folk äter djur. https://youtu.be/h3UEjxEU7gE

Jaguar_
7/21/16, 8:50 AM
#5

Vänners Phoebe är Vegan. 🙂

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

veggie4every1
7/21/16, 12:40 PM
#6

Lisa Simpson inser förhoppningsvis att det är lika moraliskt fel att använda det lilla lammet som tröja som det är att äta det🙂

http://www.ecorazzi.com/2016/04/08/is-lisa-simpson-going-vegan/

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
vendelay
9/2/16, 11:43 PM
#7

#5 Phoebe är inte vegan 😕 Bland annat har hon en äkta päls av mink, hon åt kött genom hela graviditeten, hon dricker komjölk rakt ur kartongen på caféet en gång, hon äter en chokladkaka som innehåller komjölk som hon snodde från Joey, hon bryr sig inte alls att Ross har äkta skinnbyxor. Osv 😕

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[eddiem]
9/3/16, 8:49 AM
#8

Ang i Avatar. :D

Jaguar_
9/3/16, 9:32 AM
#9

#7 Missat det… Kanske var vegatarian då. Hon är inte min favvo karaktär så.. Minns bara att hon sagt hon inte äter kött och är emot djurvåld. 😛 Hade för mig hon var Vegan, men det var lång tid sedan jag kollade på den serien.

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

vendelay
9/3/16, 4:20 PM
#10

#8 Är han?? Vad kul 😃

#9 Ja, hon säger det och hon har någon låt om att hon inte äter mejeriprodukter men det är för förlöjligat och sådär, så hon är inte Vegan "på riktigt". Hon är ju antagligen bara "vego" för att hon är den knäppa i gänget 😟

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[eddiem]
9/3/16, 6:33 PM
#11

Hon? Du menar han? Ang är det.fattade det som det iaf. Han äter inte kött och tackar nej åt morgon mejeriprodukter, Sett serien ett par gånger, men blev lite osäker nu. Men minst Vegetarian är han iaf. :)

[eddiem]
9/3/16, 6:35 PM
#12

Det är alltså Avatar den sista luftbändaren. Kom på det finns en till Avatar. :P

vendelay
9/3/16, 7:00 PM
#13

#11 Jag skrev han, det står han i mitt svar till dig 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
[eddiem]
9/4/16, 8:31 AM
#14

Ursäkta. Läste jaguars också. Men rad att vara extra tydlig. :)

Kirnzy
9/4/16, 10:26 AM
#15

Apu från Simpsons är Vegan :) inte direkt en stor karaktär men har för mig att han inte förlöjligas på grund av det någon gång..

vendelay
9/4/16, 5:27 PM
#16

#15 Det är helt okej att det inte ä huvudkaraktärer! Roligt att höra att han ändå är en "seriös" karaktär, och inte bara Vegan för att göra narr av veganer 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

bananaas
9/5/16, 10:20 AM
#17

dom nämner något om veganism i nya ice age filmen

Lia
9/5/16, 6:55 PM
#18

Hajarna i Hitta Nemo försöker i alla fall 😊 "Fiskar är vänner, inte mat!"

Upp till toppen
Annons: