Annons:
Etiketterfrågortips
Läst 3025 ggr
vendelay
2016-09-19 23:19

Seitanfoods

Upptäckte just hemsidan Seitanfoods, de har ett otroligt utbud av veganska alternativ till ost, fisk, fågel, rött kött osv. När jag ska beställa måste jag skriva in ett "beställningsnr/referens" men jag hittar ingen information om hur jag får tag på det. Har googlat hur länge som helst nu och läst igenom allt på hemsidan men jag förstår inte vad sjutton mitt nummer är. Har någon beställt därifrån?

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
Honestyisdead
2016-09-19 23:40
#1

Intressanta varor. Om du lyckas beställa så berätta hur du gjorde!

vendelay
2016-09-20 00:07
#2

Haha, ja, jag ska göra det. Jag får nog maila dem, jag fattar ingenting.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

veggie4every1
2016-09-20 11:58
#3

#0 Ja, de har ju massor av spännande. Synd för mig att de bara skickar med DHL som jag har så långt till. Annars hade jag beställt massor, men nu får det tyvärr vara.

Så konstigt det låter med referensnummer. Men är det ett obligatoriskt fält då så du inte kan hoppa över det?

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

vendelay
2016-09-20 18:56
#4

#3 Ja, det är ju tråkigt! De har ju ganska bra priser på Vego Choklad … 😍

Jag tror jag bör fylla i det, i deras FAQ står det något som jag tolkade som att det ska fyllas i. Jag ska ta och maila dem, har jobbat hela dagen så inte orkat än. Jag kommer dock att uppdatera i denna tråd ifall jag löser det haha

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

vendelay
2016-09-22 16:00
#5

Först och främst - OTROLIGT bra kundservice. Jag mailade och de svarar hur fort som helst. Senast mailet jag skickat iväg blev besvarat på 2 minuter 😮👍

Så, problemet var ju att när jag hade lagt till mina varor i kundvagnen och gick in för att titta på listan med grejer jag valt så fanns det två rutor under varorna. Först en ruta med "extra meddelande till butiken" och sen rutan som jag undrade över "Ert beställningsnr/referens". Efter att ha pratat med kundtjänsten visade det sig att den rutan INTE ska fyllas i (jag vet inte varför rutan är där dock).

Så problemet löst. Rutan skulle inte fyllas i! Nu ska jag beställa hem massa mat och sen kommer ni får höra vad jag tyckte om allt 😃

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Honestyisdead
2016-09-22 16:07
#6

Spännande :)

Annons:
vendelay
2016-09-22 16:33
#7

#6 Ja, jag har höga förväntningar 👍😃

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

vendelay
2016-09-28 11:54
#8

Nu har jag fått mitt paket! Kundservicen har varit jättebra och det har inte uppstått några större problem. Ett problem var ju t.ex. att jag inte riktigt fattade hur jag skulle beställa men det löstes och jag skev om det i tidigare kommentar. Ett annat problem var att en viss vara (minns inte vilken) inte fanns i lager men i gengäld skickade de en annan vara så det löste sig också. Jag betalade ordern igår ca kl 15 och hämtade ut den idag ca kl 11.

I lådan hade de lämnat en liten hälsning, vilket jag tycker är så gulligt :D

Här är alla varor. Jag uppdaterar tråden när jag testat dem :)

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Honestyisdead
2016-09-28 11:58
#9

Snabb leverans!

vendelay
2016-09-28 12:06
#10

Ja, de skickar med DHL. Eftersom det är kylvaror måste de levereras fort, de ligger ju bara i en kartong. Rent generellt skulle jag påstå att växtbaserade kylvaror klarar sig mycket bra i jämförelse med animaliska i rumstemperatur så det är antagligen därför de vågar skicka det så 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

veggie4every1
2016-09-28 13:47
#11

#10 Vad roligt och verkligen snabbt levererat! Red tuna hade jag velat prova🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

vendelay
2016-09-28 20:25
#12

#11 Ja, jag är också väldigt intresserad av den. Måste dock säga att det inte ser väldigt aptitretligt ut, det ser lite för "äkta" ut tycker jag. Jag älskar smaken av tonfisk men jag gillar inte att det ser ut som det. Förstår du hur jag menar eller är det bara förvirrande? 😂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

veggie4every1
2016-09-29 07:51
#13

#12 Jo, jag förstår. Det hjälper då att försöka att tänka på produkten som en god produkt i sig och inte likna den vid den animaliska varianten. Jag tycker att det ser gott ut i paketet😛

Ska bli spännande att höra hur det smakade🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
[Outlawly]
2016-09-29 09:54
#14

Åh vad kul att du har beställt därifrån. Jag funderar också på att göra det!
Bra att det gick så snabbt 🙂 Mitt planerade köp är Violife "ost" 2,5kg! Frossa blir det då 😃
Sen kanske det blir lite annat, vem vet.

vendelay
2016-09-29 21:42
#15

#13 Ja, jag ska försöka tänka på den som en egen växtbaserad produkt och inte tänka på riktiga fiskar 🙂

#14 Ja, det gick väldigt fort och allt var väldigt bra. De har många stora paket med t.ex. ost eller olika substitut osv. 👍 Du måste dock handla för 600kr för att kunna beställa.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[Outlawly]
2016-09-30 06:57
#16

#15 Oj, det har jag helt missat att det fanns en minisumma. Tack för att du sa det 🙂 Då kommer jag garanterat köpa något mer 😃

vendelay
2016-09-30 12:32
#17

#16 Annars blir det väldigt mycket ost 😂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Honestyisdead
2016-09-30 12:51
#18

Oj. 600 är mycket tycker jag. Tror dom förlorar kunder på det. 

Har du smakat något ännu? :) Är ju kul att beställa något som fått bra betyg.

vendelay
2016-09-30 13:15
#19

Ja, det är mycket, men det är antagligen för att de inte skulle gå runt annars. De verkar ha ett flertal "stamkunder" om en kikar på instagram och så. 

Nej, inte än, har så mycket annat att äta också. Lovar att skriva när jag smakat!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

vendelay
2016-10-03 19:46
#20

Håller på med "fisken" nu. Ska skriva mer utförligt sen, men det är så fisklikt att jag mår riktig illa. En stor anledning till att jag inte åt så mycket kött när jag väl gjorde det var för att det är så sjukt äckligt att hantera rått kött, och det här luktar fisk och är kladdigt som rå fisk och omg 🤐

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
vendelay
2016-10-03 20:37
#21

Okej, har nu smakat Laxfilé och Fiskfilé.

Råa luktade de och kändes som fisk, de var lite hårdare än riktig fisk men de var kladdiga och så som riktiga fiskar är. De hade "skinn", jag visste inte om det skulle ätas men jag skar bort det som jag hade gjort med en riktig fisk. Det var verkligen äckligt likt riktig fisk.

Jag gjorde fisksoppa med saffran, vitt vin och grädde och kokade fiskbitarna i soppan. Soppan blev jättegod men det tog emot att smaka fiskbitarna. Konsistensen påminde om lättstekt tofu eller lite segt kött, typ. Smaken var typisk fisksmak, vet inte hur jag ska beskriva den för olika fiskar smakar ju olika men det var en "typisk" fisksmak på något vis. 

Skillnaderna som jag uppfattade mellan laxen och fisken var att laxfilén var mjukare i konsistensen (kan inte avgöra om det är positivt eller negativt) och laxen var rödare i färgen.

Båda produkterna får högsta betyg i att vara vegansk "fisk". Lukt och smak var mycket fisklikt och konsistensen var inte helt hundra men okej. Det är dock ingenting jag någonsin kommer köpa igen, jag mådde så illa av att skära upp det och att äta det var nästan omöjligt. Jag köpte dem i förhoppningen att de skulle smaka precis som fisk men när de gjorde det sa magen ifrån.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Honestyisdead
2016-10-04 09:13
#22

Tack för din utförliga  beskrivning.

vendelay
2016-10-04 09:34
#23

👍

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

vendelay
2016-10-11 20:07
#24

Nu har jag smakat Tonfisk.

Den ser ut som tonfisk och konsistensen känns rätt. Den luktade dock inte tonfisk - inte illa men inte tonfisk. Jag kan inte riktigt beskriva lukten. Den smakade inte så mycket, jag tyckte att den hade en bismak av soja som jag ogillade men min sambo (som är MYCKET känslig mot bismak av soja) kände inte det och tyckte att det till och med var gott. Min mamma gillade det också.

Vi gjorde en tonfiskgratäng men pasta och färskost och grejer. Personligen ger jag tonfisken högt betyg för den var enkel att använda och smakade inte illa men inte högsta betyget för det inte var som tonfisk i smaken och lukten.  Jag kan tänka mig att köpa denna produkt igen.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Honestyisdead
2016-10-11 20:20
#25

👍

Upp till toppen
Annons: