Annons:
Etikettvegankost
Läst 949 ggr
moa.al
9/20/16, 3:19 PM

Sushi

Förut så gillade jag inte sushi, men nu som Vegan ska jag fan få mig själv att gilla det (det ser sååå gott ut). 

Vad är era favoritsaker att ha i sushi, och vilka kombinationer skulle ni rekommendera?

Annons:
Smultronfia
9/20/16, 4:44 PM
#1

Jag älskar kombon gurka, morot och avokado om du gör maki. Kokt grön sparris är också himla gott. Men du kan ju ha vilka grönsaker som helst. Sen kan man ju ha vegansk majonnäs om man vill som du har lite "hot sauce" i om du vill ha som california rullar. Vill man ha det matiga kan man säkert ha lite stekt vego strimlor eller nåt men det har jag aldrig prövat själv.

[Giiisella]
9/25/16, 12:12 AM
#2

Sushi är bäst! Men du måste dränka i soja och sesamfrön, och mängder av gari (inlagd ingefära) till 😋 Älskar de med tofu runt om. Även de med avokado på toppen och de med typ gurka och tofu inuti.

[Frågor]
9/25/16, 10:04 AM
#3

Är inte sushi vegetariskt? Det betyder väl surt ris tror jag.

Smultronfia
9/25/16, 1:35 PM
#4

Sushi betyder marinerat ris. Det är vegetarisk. Sen beror det ju på vad man väljer att ha till riset. När man gör rullar av det, med sjögräsark så blir det maki, och är det små ris "bollar" med nåt ovanpå heter det nigiri. Sushi är enligt mig en av de godaste saker man kan laga hemma. Eller äta ute om man lyckas hitta ett riktigt bra sushi ställe.

Upp till toppen
Annons: