Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2973 ggr
vendelay
9/23/16, 12:13 AM

Världens sötaste sällskapsdjur

Har ni några underbara ickemänskliga livskamrater hemma? Posta gärna bilder och berätta något om dem! 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
vendelay
9/23/16, 12:14 AM
#1

Jag har två katter från Stockholms Katthem, ska posta bilder imorgon för nu kom jag på att jag verkligen måste sova 🐱

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[Rhonda]
9/23/16, 6:57 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Vår älskade Sara 5 år som kommer från katthemmet Kompis i Nybro.

Hon o jag har långa 'samtal' på dagarna 😉 plus att jag jagar henne runt lägenheten vilket hon tycker är kul.

Persifone
9/23/16, 9:24 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Jag har två hundar, Zelda på 13 år och Ripley som är två. Och en hamster som heter Hjördis :)

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

IngaTrnqvist
9/23/16, 11:43 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Har en hund, Brownie, en 8-årig blandras :)

vendelay
9/23/16, 10:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Mina katter är, som sagt, från Stockholms Katthem. Den svartvita är en hona som heter Violina och tabbyn är en hane som heter Rocket Man. Vi behöll namnen de fick på Katthemmet för de passade så bra!

De har bott hos oss i drygt två år nu. Violina är fortfarande ganska skygg men hon lägger sig och gosar med mig i soffan och älskar att bli klappad. Rocket är en riktig gosebebis! De gillar inte andra människor - en gång hade vi en vän som sov över hos oss och katterna blev så arga att de kissade i hans väska 🤐 De har lugnat ner sig mycket nu, tre "främlingar" har fått klappa Rocket och en annan gång hade vi en annan vän som sov över och då låg Violina en bit ifrån i samma säng som honom 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Snuffles
9/24/16, 9:43 AM
#6

Jag har 2 hundar, en blandras mellan flatcoated retriever och collie som heter Bobby, sen en chihuahua/mops som heter Sheldon. Och så har vi tre katter som heter Sidney, Dvärgen och Walter.

Annons:
vendelay
9/24/16, 6:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Hur söt är hon? 😍 Hon älskar min sambos kläder, speciellt hans använda byxor men även tröjor och annat går bra i nödfall 😃

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

vendelay
9/24/16, 6:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Rocket är en liten bebis. Han är äldre än Violina men han är en sån bebis. Sover alltid med mig och vill bara gosa hela tiden 😍

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

bloodflowers
9/25/16, 9:18 PM
#9

markus :)

vendelay
10/11/16, 8:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

De hatar dammsugaren (eller the cat eating monster som vi kallar den 😂), och såhär blir de att se ut efteråt. Rocket gömmer sig mot Violina och Violina ser… Ganska konstig ut 😂❤️

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Kirnzy
10/11/16, 8:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Min lilla älskling, Smulan :) 12 år och hur gosig som helst, är alltid med när man gör något och älskar alla :)

[fin_kanin]
10/12/16, 7:57 PM
#12

Katterna var populära!🥳 Har en liten ninis hemma. Erkänn att han är söt😍😎

vendelay
10/12/16, 9:26 PM
#13

#12 Hur söt som helst!! Vilka fluffiga öron 😍

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
[Túrwen]
10/14/16, 11:52 AM
#14

Inte än <3 Planen är dock att adoptera en omplaceringshund eller en hund från Hundar utan hem. Jag vill inte ha barn men har massor av kärlek att ge till någon som behöver det.

Silver83
10/17/16, 2:06 PM
#15

Alla djur är urgulliga, men måste säga att #4 , din hund är ursöt! Och vilken bild dessutom 🙂

veggie4every1
10/17/16, 2:39 PM
#16

#4 Det är verkligen en fin bild, rena fotomodellen🙂

Vilka söta icke-mänskliga vänner ni har. Jag har några marsvin och när kameran tillåter så kan jag försöka mig på en bild. 

De är dock inga fotomodeller alls och eftersom det inte är nödvändigt med bild så får de bestämma själva om de vill vara med. Jag är ganska säker på att det blir ett nej…😐😃

*adopt don't shop*

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Snuffles
10/18/16, 2:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Här är bild på mina bebisar!! Fast Bobby är typ 10 gånger större nu

IngaTrnqvist
10/18/16, 4:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

#15 #16 Tack så mycket! Ja, han är verkligen söt, men så är jag såklart partisk med 😉

vendelay
10/26/16, 2:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Min bebis 😍

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

vendelay
1/30/17, 10:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5
#20

Vi fick ta emot en omplacering för någon vecka sen. Är liten dvärghamster-hona som vi döpte till Noomie 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
Smultronfia
1/31/17, 8:07 AM
#21

# åh vad roligt! Hoppas ni kommer trivas ihop länge :)

laiinadp
1/31/17, 4:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#22

Nu är jag jättejobbig, men det heter inte husdjur (förlåt stör mig så mycket på det🤔😂). 

Sällskapsdjur 👍

Har haft lite olika djur under mitt 18-åriga liv, men just nu har jag bara min lilla katt Frasse. Men jag tar hand om så många djur så någon brist på djurkärlek har jag inte!😍

Hjärta

vendelay
1/31/17, 5:27 PM
#23

#22 Enligt Svenska Akademins Ordbok är husdjur rätt term, de definierar ordet "husdjur" såhär:

djur som hålles i tamt tillstånd för att vara människan till tjänst l. sällskap, särsk. för att ss. dragare o. d. l. gm sina produkter l. ss. slaktdjur bereda ägaren ekonomisk vinst

Jag kanske missförstår (inte en helt enkel text att läsa!) men jag uppfattar att det betyder att husdjur är djur som hålls tama för att sällskapa människor? 

Rätta mig gärna om jag har fel, jag är alltid nyfiken att lära mig nya saker! 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

laiinadp
1/31/17, 6:33 PM
#24

#23 Jag har fått lära mig via min utbildning (pluggar djurvård) att sällskapsdjur är såna man har hemma, men husdjur är såna som "driver" hushållet och som bidrar med någonting till människan, till exempel slaktgrisar. mjölkkor (inte i vårat sammanhang dock 😃) och tävlingshästar. 

Ställer man ut sin hund osv så är det ett husdjur, men om du bara har den hemma som sällskap så är det sällskapsdjur. 

En vanlig katt = sällskapsdjur

Ledarhund, produktionsdjur, tävlingshäst, utställningskanin = husdjur

Texten är svår att förstå, men den förklarar det likadant som jag, bara på ett 

annat sätt 👍

Hjärta

vendelay
1/31/17, 6:42 PM
#25

Tack så mycket! Har ändrat rubriken 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

vendelay
2/7/17, 1:12 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

En liten Noomierumpa 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

veggie4every1
2/7/17, 1:24 AM
#27

Söt rumpa😍

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
vendelay
2/7/17, 1:24 AM
#28

😃😍

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Smultronfia
2/7/17, 8:16 AM
#29

#26 åh vilken söt liten rumpa! :)

vendelay
2/7/17, 11:33 AM
#30

#29 Eller hur! 😍

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Maleficum
2/8/17, 10:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Här hemma är det enbart ickemänskliga livskamrater!

Powder puff/pudel blandningen Fjant som bott hos mig i tre års tid nu efter att hans matte (min bäste kompis) fått två småbarn och han inte riktigt trivdes med det. Är 14 år, dement, dåligt hjärta, dålig syn och hörsel men leker runt som en valp och ingen fattar att han är så gammal när de träffar honom.

Gletta är en 12,5 år labbe som vi börja vara fodervärd åt hundskolan men hon klara inte testen för att bli varken ledarhund eller narkotikahund så vi fick överta henne. En bestämd dam som vet vad hon vill. Bor främst hos mamma och pappa men var jag och mamma som gick in för att vara fodervärd när jag fortfarande bodde hemma och innan Fjant flytta in så bodde hon stundtals hos mig när jag behövde det.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maleficum
2/8/17, 10:59 PM
#32

Som kan skymtas i bakgrunden på tidigare bild är det min frispringande, blinda angorakanin Kenzie som nu är 2,5 år. Skulle egentligen börja med en ny hona och en bourgogne färgad men så åkte jag och mamma och titta på denna viltgula herre och jag blev kär! Tyvärr hade han blivit smittat av sin mamma med  Encefalitozoon cuniculi i livmodern och när han bara var runt halvåret gammal blev han blind men om man inte vet om det så är det inget man märker för han far runt som en tok och har inga problem att vara upp och ner ur soffan (men han tycker inte om när kuddarna och filtarna inte ligger snyggt som de ska ;)). Älskar att springa runt på tomten och utforska nya platser.

Utöver det har jag en hel del akvarium med fiskar, räkor och snäckor samt två kanariefåglar (en räddad tillsammans med två andra sjuklingar som tyvärr inte överlevde trots behandlingar) och en friflygande duva som flytta hem till mig (min egna uppfödning som ägaren kände behövde mer sällskap än vad hon kunde ge just nu).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

[NeferNefer]
2/11/17, 12:29 PM
#33

Åh, vad söta alla era vänner är!! 😍Jag har haft olika adopterade vändjur förut och funderar på att adoptera en eller ett par hemlösa katter igen, men väntar lite tills mina minsta barn blir lite större.

Upp till toppen
Annons: