Annons:
Etikettloppis
Läst 1395 ggr
AAE
9/27/16, 3:05 PM

(SÄLJES) B12-vitamin Helhetshälsa

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! 🙂

Jag säljer en oöppnad burk b12-vitamin från Helhetshälsa, 90 kapslar, pga att jag inte kommer hinna förbruka den innan datumet går ut (01.2017).
Skickas med posten. Pris: 159:-

Annons:
vendelay
9/27/16, 6:41 PM
#1

Det priset är mycket dyrare än vad jag betalar för 100 kapslar? 🤐

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

AAE
9/28/16, 1:11 PM
#2

Vilket märke köper du, och vad kostar det då? 😮

vendelay
9/28/16, 8:23 PM
#3

Samma märke, fast 100 kapslar. >Länk< Kostar 145kr, fraktfritt och har aldrig tagit mer än 2 arbetsdagar att få hem 🙂

Vad handlar du?

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Leritza
9/30/16, 9:27 AM
#4

#3 fast de är bkomplex inte ren B12. Och innehåller mindre B12 än det i urspungsinlägget, jag har kollat på båda. Köper själv samma som urspungsinlägget för typ samma pris, som i inlägget.

AAE
9/30/16, 12:27 PM
#5

#3 okej fast det är ju inte samma produkt, som #4 nämnde.
Jag har köpt mina B12 på apotea.se, brukar vara fri frakt och snabb leverans där också :)

vendelay
9/30/16, 12:35 PM
#6

Jaha, okej! Svårt att se med så liten bild 🙂 Men 600% av dri av B12, är väl ändå okej?

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
veggie4every1
9/30/16, 2:00 PM
#7

#0 Du får ju ta vilket pris du vill för det du säljer. Men jag skulle rekommendera att du säljer den lite billigare i alla fall än nypriset som burken kostar på apotea.

Det finns liksom ingen anledning att köpa den annars från dig, när man kan köpa produkten för samma pris och med troligen längre utgångsdatum från apotea.

Bara ett förslag, du gör som du vill🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

AAE
10/1/16, 3:51 PM
#8

Ja kanske  men är man ute efter mer än 600 % så kanske man föredrar den jag har? :P

#7 Absolut, tänkte bara att det kanske fanns någon som ändå inte var i behov av längre datum och lika gärna kunde köpa denna som jag inte hinner förbruka :)

Ninja99
10/2/16, 12:44 PM
#9

AAE, du skriver att du inte hinner förbruka den, men det är ju inte så att den måste slängas den 1 feb. 2017 för att den då plötsligt, på en dag, har förlorat all sin effekt och inga B12-vitaminer finns kvar i burken. Det är ett bäst före-datum och det innebär inte att den blir obrukbar eller på något sätt farlig efter det datumet. Sista förbrukningsdag, som brukar anges på exempelvis kött från djur, är en annan sak, då kan det vara farligt för oss att förtära efter det datumet, om det blivit dåligt. Kanske är det inte exakt lika många hundratals eller tusentals procent B12 av det rekommenderade dagsbehovet som när produkten var ny, men bäst före-datum brukar vara satta med väldigt god marginal. Du kan nog få i dig tillräckligt med B12 även i januari 2018 från den burken. Så mitt tips är att du behåller den själv och äter upp tabletterna så snart du kan. Men släng den för guds skull inte efter januari 2017, i så fall kan du skicka resterna till mig. ;-) Håller annars med veggie4every1, om du vill sälja en sådan produkt får du nog ge bättre rabatt, annars finns det liksom ingen anledning att handla den av dig. Men jag hoppas att du finner en köpare.

veggie4every1
10/2/16, 2:38 PM
#10

#9 Det stämmer ju så bra. Håller helt med, om det var jag så skulle jag äta den själv🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

AAE
10/4/16, 2:42 AM
#11

Oki vad bra, då förbrukar jag den själv då :) håller dock inte riktigt med det där om att det inte finns någon "anledning", då jag själv hellre köper "begagnade" produkter (som kanske annars bara kastas bort) istället för att köpa nytt från butik :P

veggie4every1
10/4/16, 11:27 AM
#12

#11 Ja, det är så klart en anledning om man vill minska produktkonsumtion och svinn. Jag tänkte bara att du skulle ha större möjlighet att få den såld om du tagit något billigare än nypriset.

Men så bra, jag är säker på att den är helt ok att äta🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Upp till toppen
Annons: