Annons:
Etiketterfrågortips
Läst 902 ggr
vendelay
2016-09-28 20:47

Veganutmaningen 2016!

Nu är det dags för VeganUtmaningen

"Testa livet som Vegan! I november 2016 är det äntligen dags för Veganutmaningen igen. Med start på internationella vegandagen den 1 november och under 30 dagar därefter får du all hjälp du vill ha och behöver för njuta av vardagen som Vegan. Du får recept, coachning och massor av inspiration. De första 1000 som anmäler sig innan 6 oktober får en överraskning hem i brevlådan. Tveka inte – låt november bli rolig, smakrik och djurvänlig!"

Det är helt gratis.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
[Outlawly]
2016-09-29 10:11
#1

Jag anmälde mig! 
Nervöst men spännande 🙂 Jag har ju koll på produkter som innehåller mjölk men det finns ju mycket annat från djuren i vår mat.

vendelay
2016-09-29 10:34
#2

#1 Men oh, vad spännande!! Om du vill får du hemskt gärna berätta vad du tycker om det och sånt, det låter ju otroligt roligt 🥳

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[Outlawly]
2016-09-29 10:56
#3

#2 Ja men jag ska försöka så gott jag kan att sätta ord på det 🙂

[Outlawly]
2017-01-19 07:48
#4

Bättre sent än aldrig tycker jag men här är en liten beskrivning av upplevelsen att försöka vara Vegan i en månad 🙂

Jag tycker att jag lyckats så bra jag kunnat med utmaningen. Det har funnits 3 tillfällen där vegansk kost inte fungerat. Men då har jag på 2 tillfällen ätit fisk. Det har känts bättre. 

Något som jag tänkt på är om man skulle sätta sig in i veganismen mera. Men jag har inte läst något särskilt eller kollat.

Det verkar lätt att vara Vegan idag. Med mycket mat i butikerna, recept, anpassade restauranger, forum o.s.v. Veganutmaningens Facebook-grupp var en väldigt härlig plats fullt med stöttande personer och som kom med bra tips. 

Delar av min vanliga kost är faktiskt fri från animalier. Mest på grund av att jag inte tål mjölk. Det gjorde nog övergången till ”vegan” lättare eftersom jag redan hade koll på de produkterna. 

Jag hade mat i frysen kvar som jag gjorde god wrap på, hade Oumph!. Supergott! Jag har även varit på Hermans vegetariska restaurang med nästan hela familjen och alla tyckte om det! Sen så har jag köpt mera tofu och sojafärs. För att göra ny gratäng och sojafärsen var god till mycket. 

Jag har ändå lärt mig mycket om maten och kommer att försöka äta mer veganskt i vardagen.( Har gjort veganska bullar igen!)

Inte överkonsumera bönor som jag gjorde första veckan, haha. Det var en jobbig period. 

Personer i min närhet var väldigt frågande om vad jag höll på med, de tyckte att det var onödig. Men inte jag. 

🌺

sp0ngeb0b
2017-01-22 10:45
#5

Jag var också med i veganutmaningen, kan också berätta vad jag tyckte 🙂 Jag hade varit lakto-ovo-veg i några månader och i princip redan bestämt mig för att bli Vegan när jag upptäckte denna utmaning bara några dagar innan den började. Så jag anmälde mig och har sedan dess varit Vegan utan undantag (förutom vid misstag då). Jag tyckte att utmaningen var jättebra, man fick mycket användbara recept, tips och fakta på mailen. Jag tycker själv inte om att följa recept men eftersom jag har noll fantasi så var det roligt att få inspiration från dem! Facebook-gruppen var hur bra som helst! Där kunde man ställa alla frågor man hade, även de dumma, som jag inte känner att jag kan ställa i "vanliga" vegangrupper. När jag var helt ny var det riktigt skönt med ett forum där alla var nya/tillfälliga veganer och inte var så inbitna liksom.

veggie4every1
2017-01-22 14:11
#6

#4 och #5 Så roligt att höra era positiva upplevelser🙂

Här är en bra länk att börja med om man vill sätta sig in i veganism lite mera.

http://www.howdoigovegan.com/

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
Upp till toppen
Annons: