Annons:
Etiketterrestaurangfik
Läst 1268 ggr
bananaas
10/2/16, 10:44 AM

Bästa restaurangen/cafet i stockholm

Hej! Jag ska till Stockholm en eftermiddag och vet att dom har en massa olika veganska restauranger och cafeer. Men jag har ALDRIG ätit på ett veganställe förrut och undrar vad ni rekomenderar. Gärna ekologiskt, socker fritt, gluten fritt och olje fritt. Typ hclf eller om det finns något bra raw food cafe? Jag undrar också om det finns nogra bra mataffärer där man kan hitta mycket ekologiskt, veganskt och socker,gluten-fritt? Tacksam för alla svar, berätta gärna varför just den restaurangen/affären är bra :)

Annons:
Ninja99
10/2/16, 11:27 AM
#1

Mataffär: Goodstore, finns på två ställen i stan. Sen ligger det ett ställe på Kungsholmen som jag inte minns namnet på nu, de säljer vegansk färdigmat bland annat. Hermans är en bra restaurang med god veg. mat, dock osäker på deras allergener/socker/olje-innehåll. Jag är inte så bra på gluten-, socker- och oljefria alternativ, men kanske The Plant kan vara något för dig?

vendelay
10/2/16, 8:26 PM
#2

Jag har tusen veganställen jag älskar men ingenting hälsosamt 😂😞

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

vendelay
10/2/16, 10:36 PM
#3

Som sagt är jag ingen speciellt hälsosam typ och äter allt med socker och fett haha, men jag kan rekommendera några butiker kom jag på!

Goodstore som som Ninja99 nämnde. Finns två affärer. Jag gillar den i Hornstull mest men jag vet inte varför. Tror inte det egentligen är någon skillnad.
ICA Kvantum i Liljeholmsgallerian har massor med roliga vegangrejer som jag kom på nu antagligen inte är vad du är ute efter men ja. Choklad och köttersättningar och fryst pizza bland annat i alla fall.
Ica Nära i Årstadal (precis vid tvärbanan) har ofta bra priser på vegangrejer som köttersättning och liknande.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Lustgas
10/3/16, 10:19 AM
#4

Pepstop, som är René Voltaires egna butik, skulle jag vilja besöka i alla fall 🙂

[kanskemenbarakanske]
10/3/16, 12:29 PM
#5

Hälsocafet är en favorit hos mig☺️

Upp till toppen
Annons: