Annons:
Etiketterföreläsningvideo
Läst 1112 ggr
veggie4every1
10/8/16, 11:25 PM

Slaktbil med grisar välte och detta hände...

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga, man vill inte tro att människor är så okänsliga och ignoranta, men så är det tyvärr. Djuren betyder inget, de är bara produkter. Man mår fysiskt illa, så jag skäms över mänskligheten nu…🤮

Skriken skär ända in i märgen på en…💔😢

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
vendelay
10/9/16, 11:51 AM
#1

Det kan inte vara såhär. Hur kan folk fortsätta vilja konsumera dem som produkter? Finns inga ord.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

landsbygdsbo
10/9/16, 1:35 PM
#2

Man hanterade det hela lite klantigt. Men hur skulle man gjort egentligen?

Det mest djurvänliga hade väl varit att döda alla skadade djur på plats.

Eftersom så många av dem hade kross , kläm o brännskador.

Men det är ju en av de avigsidor med den industriella djurhållning jag kritiserar och varför jag förordar extensiv djurhållning.

veggie4every1
10/9/16, 2:39 PM
#3

#2 Lite klantigt?

Jag tycker det hanterades hjärtlöst, totalt hjärtlöst. Men det är vad man kan förvänta sig, dock hoppas man på att få se en gnutta av hjärta ibland även hos förtryckarna, men så blev det inte.

Det minsta man borde ha gjort i det här fallet och hade möjlighet till att göra, men valde att inte göra, var att hjälpa de djur som kunde hjälpas, de som var "skadat gods" och inte kunde konsumeras av människan. De djur som kunde ha fått ett fortsatt bra liv på Esthers sanctuary borde ha fått möjligheten till ett värdigt fint liv hos snälla människor.

Jag brukar ha is i magen och kunna distansera mig från människors ignorans och tänka att alla har gott i sig ändå. Men så händer sånt här och man blir konfronterad med den verkliga hjärtlösheten och påmind om att djur inte betyder mer än det som vi kan utnyttja de för.

Du får då fortsättningsvis förorda ditt extensiva djurförtryck någon annanstans landsbygdbo. Förordande av djurförtrycket i några former är inte välkommet här eller på djurrätt iFokus.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

DogeLove
10/9/16, 3:45 PM
#4

Blir så ledsen av att se det här stakars grisar hur tänker människor om djur?😢🐷💔

landsbygdsbo
10/9/16, 7:43 PM
#5

# 3 ja lite klantigt.

Man skulle, på plats avlivat alla djur som var skadade.

Och direkt kört resten dit de skulle.

Jag undra vad Esthers sanctuary skulle ha sagt om att köpa de resterande djuren, förmodligen nej tack.

veggie4every1
10/10/16, 12:16 AM
#6

#5 Nej, det är inte så man skulle ha gjort om man hade ett hjärta och om djuren var värda något annat än det vi kan utnyttja de för. Då skulle man ha hjälpt de skadade djuren. Det låter så otroligt kallhjärtat att kalla detta för "lite klantigt".

Förmodligen hade de sagt ja tack. Jag är övertygad om att de hade betalat för grisarna om det var det enda problemet. De skulle säkerligen ha fått in donationer som täckte den kostnaden på nolltid om de ville och behövde. Det finns ju människor som fortfarande har ett hjärta för djuren tack o lov. De kunde väl ha fått den chansen att leva…

Det är en tragedi hur man än vänder på det. Lastbilen skulle till dödsfabriken om den inte hade vält. Kanske hade de "tur", de som blev avrättade vid sidan av vägen istället…💔

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
landsbygdsbo
10/10/16, 6:16 AM
#7

#6

Ja så kan man ju tycka…tvivlar däremot starkt på att Esthers sanctuary skulle betalat marknadspriset på djuren, då skulle väl de "djurfabriker" som har närmare till Esthers sanctuary  än till slakteriet köra dit istället för att köra till slakteriet.

Men det är klart, atti marknadsföringssyfte ta emot just detta lass med djur skulle kanske de organisationen mer pengar…..och sedan inte köpa loss alla andra lass..

veggie4every1
10/10/16, 1:10 PM
#8

#7 Nu fick de i alla fall inget betalt för grisarna, så de kunde lika gärna ha gett bort dom gratis. Du har sett hela videon förmodar jag, annars är det ingen mening i att diskutera om du gissar dig fram igen.

Jag tror inte att det var marknadsföring som de tänkte när de såg de skadade grisarna som de kunde ha hjälpt om de fått tillåtelse.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

[Toretto]
10/10/16, 1:54 PM
#9

#2 nu får du ge dig vi sörjer den groteska avrättningen som har skett som även var helt i onödan och jag tycker du ska låta oss gör det ifred och om du tror att ingen skulle betalat för grisarna så visar det bara hur lite kunskap du har om djurens värde och människor som älskar djur. All din tid på iFokus handlar om att trycka ner djurens värde så mycket så möjligt och jag kan garantera att dom kommentarerna inte hör hemma här eller på djurrätt iFokus så jag tycker du ska vända dig någonstans stans och om veggi4every1 ber dig att lämna tråden ska ska du respektera det.

landsbygdsbo
10/10/16, 5:28 PM
#10

#9 Jag vet att någon betalade för grisarna, eftersom de kördes till ursprungsdestinationen.

Men eftersom jag är så dum och inte fattar någonting, förklara då hur man skulle hanterat 60, 70 skadade och hysteriska grisar..att tycka synd om är knappast konstruktivt. Grisar med de kross o klämskador som syntes skulle naturligtvis avlivats per omgående och på plats. Att med skivor mota in de lätt skadade o oskadade djuren är det sätt man vallar grisar mest skonsamt ,,så vad skulle man gjort annorlunda?

#8 Nu var det ju ingen svensk film eller svensk transport. Men trafikförsäkring och försäkring av last är nog lika vanlig i Canada, USA som det är i Sverige. Alltså ersattes ägarna för grisarna oavsett de blev förklarade att inte duga till slakt eller ej.

veggie4every1
10/10/16, 10:24 PM
#11

Malin på Djurrättsalliansen har också skrivit om detta:

http://nyheter24.se/debatt/863890-vaga-se-vilket-sorts-liv-djuret-du-nyss-at-levde

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Upp till toppen
Annons: