Annons:
Etiketterreceptefterrättförrättgodis
Läst 1695 ggr
Lotta1983
10/9/16, 8:01 PM

Alternativ till dessertost?

Hallå! Jag håller på att byta ut mina mjölkprodukter mot mjölkfritt och har fått ett väldigt fint bemötande här tidigare så provar igen:-). Jag tycker det är väldigt gott med dessertost(inget nödvändigt, jag vet:-)). Någon som kan tipsa om något annat gott att ha på kex på fredagskvällen? Gärna något liknande dessertost om det existerar.

Annons:
tlover
10/9/16, 8:39 PM
#1

Mosa mjuk tofu och blanda med din favoritsmaksättning. Jag gillar

Vitlök och örter, vitlök, citron och vitpeppar och chili (sambal oelek)

l'm back

vendelay
10/9/16, 9:01 PM
#2

Jag har aldrig ätit ost egentligen och absolut inte dessertost så jag kan inte rekommendera något men jag har hört bra om Ultuna Mejeris dessertostar. Du kan läsa mer >här< och >här<. I Stockholm vet jag att de finns att köpa på Coop som ligger inne i centralstationen (gången mellan tunnelbanan och pendeltåget).

>Här< finns några andra förslag.

Berätta gärna vad du tyckte om du provar någon 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

veggie4every1
10/9/16, 10:50 PM
#3

Tofuttis Creamy smooth med vitlök och örter är jättegod och man brukar kunna hitta den i vanliga butiker.

Så finns det Oatlys påmackan 🙂

Det är väl mera mjukost kanske, men det är det som jag kom på nu och som är lätt att hitta. Men bor du i någon stor stad så har du ju tillgång till flera alternativ🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Flöffo
10/11/16, 4:16 PM
#4

Vet att vissa gör egen Camembert:

http://fullofplants.com/vegan-aged-camembert-cheese/

Jag har varken smakat den eller dessertost, personligen föredrar jag mjölkfritt smör och ev t.ex. violife. Annars finns det jättemånga olika röror man kan ha på_ t*nfiskröra, hummus m.m. 🙂

//Flöffo

Upp till toppen
Annons: