Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (19) Senaste inläggen

Djurrätt & Veganism Frukterian (Diskussion och recept) Frågor och tips Föreläsningar / videos / audios Hälsa och Nutrition Hygien, kosmetika och kemtekniska produkter Information om sajten Köpes / Säljes / Bortskänkes Köttersättning Konservering (vin, sylt saft, inläggningar osv) Klotterplanket Miljö O.T. (Off-topic) Politiska frågor Restauranger Shopping Träning Undersökningar Kluringar Tävlingar Topplistor Vegankost Veganprat Veganska matprodukter Veganföräldrar Veganska textiler, kläder & skor Recept (Varmrätt & Övrigt) Recept (Efterrätter & Förrätter & Godis) Recept & Diskussion (Glutenfritt) Recept (Pålägg) Recept (Såser) Recept (Rawfood - Råkost) Recept (LCHF-vegan) Recept (LFD Low Fiber Diet)
O.T. (Off-topic)

(OT) Vad tänker du om:

2016-10-17 19:15 #0 av: vendelay

Detta är helt OT och har ingenting med veganism eller djurrätt att göra. Jag radar upp några ord här nedanför och skulle vilja veta vad så många som möjligt tänker när de ser orden. Det kan vara känslor, adjektiv, platser osv. Gör inget om ni skriver enskilda ord eller hela meningar heller. Skulle vara jättetacksam för allas hjälp! Glad Syftet är lite olika men ni kan tänka på orden i sammanband med bland annat som företags-/organisationsnamn, kurser/föreläsningar och liknande.

Kattvakt / Kattvakten

Kattvakteri / Kattvakteriet

Kattpasset / Kattpassaren / Kattpassar'n

Skriv gärna vad ni tycker om varje ord (även om ni tycker samma om alla ord), om de känns positiva / negativa / neutrala för er, hur ni helst skulle vilja böja ordet (vakt, vakten, vaktaren osv).

Veganism Savvity (English)
Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2016-10-18 11:55 #1 av: veggie4every1

Tänker på kattpensionat eller någon som vaktar katter i hemmet, går hem till folk och vaktar katter

Orden känns positiva, någon som vaktar ens pälsbarn när man är borta

Föredrar kattvakteriet eller kattpassar'n

Vet inte om det var så här du menade, men hoppas det var till någon hjälp,...Funderar

Sajtvärd på Vegan iFokus & Djurrätt iFokus         
Krossa speciesism - Bli vegan Hjärta

Välkomna till nya Djurrätt iFokus

Anmäl
2016-10-18 12:38 #2 av: vendelay

Ja, det var så jag menade, tack så mycket! Kramas

Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2016-10-18 17:11 #3 av: Flöffo

Den första får mig att tänka på en person som tar emot en enstaka katt, till exempel en väns katt, och tar hand om den medan ägaren är borta. 

Den andra får mig att tänka på ett företag eller liknande (kanske för att det har samma ändelse som bryggeri, slakteri m.m) som jobbar med att passa katter, ett kattdagis typ. För mig låter det dock inte lika positivt som de andra orden, när jag hör det tänker jag på några som tar emot jättemånga katter men bara vill tjäna pengar och inte bryr sig så mycket om katternas välmående.

Den tredje får mig att tänka på en glad person som älskar katter och som vill ställa upp för andra och samtidigt få en liten slant. Vet inte riktigt varför jag upplever det så dock, haha, Jag gillar kattpassar'n och kattvakt mest ^^

Anmäl
2016-10-18 19:29 #4 av: rumelle

Kattvakt är vad jag ska vara åt mina föräldrars katt när de åker bort nästa helg.

Kattvakteri låter som en liten firma som erbjuder kattvakt till folk som reser bort.

Kattpasset låter som ett gym för katter. Gapskrattar

Anmäl
2016-10-18 19:46 #5 av: Ominous

Kattvakt / Kattvakten
Kattvakt, då tänker jag en vän/bekant/granne som kommer och ser till katten två gånger om dagen. Ev har katten hemma hos sig under en kortare tid.
Väldigt "icke-proffesionellt" alltså.

Kattvakteri / Kattvakteriet
Låter som ett företag kommer gör samma sak som ovanstående. Just att den kommer hem till en och ser till katten, snarare än ett pensionat där man lämnar katten. Känner ingen direkt skillnad på orden.

Kattpasset / Kattpassaren / Kattpassar'n
Kattpasset låter mest konstigt, associerar inte det alls med "att passa en katt".  Kattpassaren/kattpassar'n låter som något någon skulle benämna en kattvakt som, bara ett annat sätt att prata. Men det skulle även kunna vara ett företag.

Generellt tycker jag verb i bestämd form lite gran som ett företag eller namn på förening och liknande.

Anmäl
2016-10-19 09:03 #6 av: vendelay

#3 #4 #5 Tack så jättemycket!!! 

Vegan iFokus (svenska)

Anmäl