Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (19) Senaste inläggen

Djurrätt & Veganism Frukterian (Diskussion och recept) Frågor och tips Föreläsningar / videos / audios Hälsa och Nutrition Hygien, kosmetika och kemtekniska produkter Information om sajten Köpes / Säljes / Bortskänkes Köttersättning Konservering (vin, sylt saft, inläggningar osv) Klotterplanket Miljö O.T. (Off-topic) Politiska frågor Restauranger Shopping Träning Undersökningar Kluringar Tävlingar Topplistor Vegankost Veganprat Veganska matprodukter Veganföräldrar Veganska textiler, kläder & skor Recept (Varmrätt & Övrigt) Recept (Efterrätter & Förrätter & Godis) Recept & Diskussion (Glutenfritt) Recept (Pålägg) Recept (Såser) Recept (Rawfood - Råkost) Recept (LCHF-vegan) Recept (LFD Low Fiber Diet)
Klotterplanket

Skrattretande fördomar

2016-10-23 19:30 #0 av: vendelay

Vilka fördomar om veganer får dig att brista i skratt? Har någon sagt / uttryckt fördomarna mot dig?

Veganism Savvity (English)
Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2016-10-23 19:31 #1 av: vendelay

Min favorit är att veganer bara äter gräs och bara dricker vatten. Har fått den kommentaren så många gånger nu (även när jag har min veganska mat framför mig) att jag knappt kan svara för det är så roligt Gapskrattar

Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2016-10-23 23:03 #2 av: veggie4every1

Den att vatten inte är veganskt tycker jag är väldigt roligSkrattar

En person frågade mig om springmask har rättigheterFunderarGapskrattar

Det här är ju mer roliga kommentarer än fördomar förstås, men tänkte de kunde få vara med ändå?

Sajtvärd på Vegan iFokus & Djurrätt iFokus         
Krossa speciesism - Bli vegan Hjärta

Välkomna till nya Djurrätt iFokus

Anmäl
2016-10-23 23:08 #3 av: vendelay

Ja, roliga kommentarer grundar sig väl också i fördomar, tror du inte? T.ex. att veganer inte får avlusa skallen eller äta medicin. Skrattar

Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2016-10-24 00:01 #4 av: veggie4every1

På tal om att avlusa...

http://vegan.ifokus.se/discussions/5658fc858e0e740b73001df7-radda-flatlossen

FunderarGapskrattar

Anmäl
2016-10-24 00:04 #5 av: vendelay

GapskrattarGapskrattarGapskrattar

Det är precis det jag menar! Det är ju en fördom att veganer måste göra ALLT (även sånt som är omöjligt, typ inte trampa på insekter på vägen) för att ingen ska skadas och det funkar ju inte så. Det blir dock roligt att läsa om, tycker jag Gapskrattar

Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2016-10-24 00:11 #6 av: vendelay

Nu blir jag OT i min egen tråd, men har du sett klippet? Den är otroligt intressant. Hon är konstnär och har förutom klippet även skrivit tre essäer om att bevara flatlusen. Det handlar inte om veganism eller djurrätt, det är åtminstone ingenting hon lägger fram som argument, utan det handlar mer om att provocera och skapa en debatt om vilka arter som är rätt att bevara. Står massa på hennes hemsida om det. Har som sagt, troligen inget med veganism att göra, men är väldigt spännande!

Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2016-10-24 00:14 #7 av: veggie4every1

Jaa, visst blir det roligt, heheheGapskrattar

Kanske har lite fler trådar på lager, får kolla det..Skrattar

Anmäl
2016-10-25 21:23 #8 av: TicTac

#4 Hahaha... Attans, då vart det färdigrakat i de nedre regionerna. Jag hoppas det inte finns några utrotningshotade arter i ansiktet för jag är inte för helskägg.Skrattar

Anmäl
2016-10-25 23:31 #9 av: veggie4every1

#8 Gapskrattar

#6 Nej, jag *lus*läste det bara...Spelar pajasSkrattar

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.