Annons:
Etikettklotterplanket
Läst 1193 ggr
vendelay
2016-10-23 19:30

Skrattretande fördomar

Vilka fördomar om veganer får dig att brista i skratt? Har någon sagt / uttryckt fördomarna mot dig?

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
vendelay
2016-10-23 19:31
#1

Min favorit är att veganer bara äter gräs och bara dricker vatten. Har fått den kommentaren så många gånger nu (även när jag har min veganska mat framför mig) att jag knappt kan svara för det är så roligt 😂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

veggie4every1
2016-10-23 23:03
#2

Den att vatten inte är veganskt tycker jag är väldigt rolig😃

En person frågade mig om springmask har rättigheter🤔😂

Det här är ju mer roliga kommentarer än fördomar förstås, men tänkte de kunde få vara med ändå?

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

vendelay
2016-10-23 23:08
#3

Ja, roliga kommentarer grundar sig väl också i fördomar, tror du inte? T.ex. att veganer inte får avlusa skallen eller äta medicin. 😃

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

veggie4every1
2016-10-24 00:01
#4

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

vendelay
2016-10-24 00:04
#5

😂😂😂

Det är precis det jag menar! Det är ju en fördom att veganer måste göra ALLT (även sånt som är omöjligt, typ inte trampa på insekter på vägen) för att ingen ska skadas och det funkar ju inte så. Det blir dock roligt att läsa om, tycker jag 😂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

vendelay
2016-10-24 00:11
#6

Nu blir jag OT i min egen tråd, men har du sett klippet? Den är otroligt intressant. Hon är konstnär och har förutom klippet även skrivit tre essäer om att bevara flatlusen. Det handlar inte om veganism eller djurrätt, det är åtminstone ingenting hon lägger fram som argument, utan det handlar mer om att provocera och skapa en debatt om vilka arter som är rätt att bevara. Står massa på hennes hemsida om det. Har som sagt, troligen inget med veganism att göra, men är väldigt spännande!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
veggie4every1
2016-10-24 00:14
#7

Jaa, visst blir det roligt, hehehe😂

Kanske har lite fler trådar på lager, får kolla det..😃

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

TicTac
2016-10-25 21:23
#8

#4 Hahaha… Attans, då vart det färdigrakat i de nedre regionerna. Jag hoppas det inte finns några utrotningshotade arter i ansiktet för jag är inte för helskägg.😃


You'll never walk alone

veggie4every1
2016-10-25 23:31
#9

#8 😂

#6 Nej, jag *lus*läste det bara…😜😃

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

[Túrwen]
2016-10-27 11:50
#10

Att alla veganer är små och taniga.. 

Skrattretande för min del som tränar 5-7 dagar i veckan och är väldigt stark tjej. 

Jag var muskulös innan jag blev Vegan och jag tränar inte mindre eller har mindre muskler för att jag gått från pescetarian.  Hänvisar till klassikern "Vad får du ditt protein ifrån?"😂

Upp till toppen
Annons: