Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (19) Senaste inläggen

Djurrätt & Veganism Frukterian (Diskussion och recept) Frågor och tips Föreläsningar / videos / audios Hälsa och Nutrition Hygien, kosmetika och kemtekniska produkter Information om sajten Köpes / Säljes / Bortskänkes Köttersättning Konservering (vin, sylt saft, inläggningar osv) Klotterplanket Miljö O.T. (Off-topic) Politiska frågor Restauranger Shopping Träning Undersökningar Kluringar Tävlingar Topplistor Vegankost Veganprat Veganska matprodukter Veganföräldrar Veganska textiler, kläder & skor Recept (Varmrätt & Övrigt) Recept (Efterrätter & Förrätter & Godis) Recept & Diskussion (Glutenfritt) Recept (Pålägg) Recept (Såser) Recept (Rawfood - Råkost) Recept (LCHF-vegan) Recept (LFD Low Fiber Diet)
Veganska matprodukter

Vegansk chips och dip?

2016-10-29 14:18 #0 av: sp0ngeb0b

Är det någon som vet hur det står till med de vanliga dipbladningarna från OLW och Estrella som är till för att blanda med gräddfil? Är själva pulvrena veganska? Och i så fall - är det någon som har testat att blanda dem med t.ex. Oatlys iMat eller naturell soygurt? Blir det gott? 

Om ni har andra tips på goda veganska dipsåser till chips tas de tacksamt emot Skrattar Jagälskar Estrellas dip med smak av sourcream and onion men den vet jag i alla fall att den inte är vegansk. 

"Before you ask someone why they're vegan - ask yourself why you're not."

Anmäl
2016-10-29 14:36 #1 av: MonicaLagerquist

http://www.olw.se/produkter

Du kan välja bort det som dippen inte får innehålla så ser du vilka som är veganska.

S*Blå Katten Cornish Rex & La Perm uppfödning.

Alla katter har ett livsvärde,men alla katter har inte ett avelsvärde.

www.blåkatten.se

Anmäl
2016-10-29 14:42 #2 av: sp0ngeb0b

Åh tack så mycket, vilken bra grej!

Har du testat att blanda dip med soygurt eller annat? Glad

"Before you ask someone why they're vegan - ask yourself why you're not."

Anmäl
2016-10-29 14:44 #3 av: veggie4every1

Estellas dip holiday och hot holiday är veganska. Jag blandar med alpros naturella soygurt och jag tycker det blir jättegottGlad

http://www.estrella.se/produkter/holiday-dipmix/

Sajtvärd på Vegan iFokus & Djurrätt iFokus         
Krossa speciesism - Bli vegan Hjärta

Välkomna till nya Djurrätt iFokus

Anmäl
2016-10-29 14:59 #4 av: veggie4every1

Så finns ju den färska holidaydippen från Estrella också, jag tycker den är ännu godare Glad

Sajtvärd på Vegan iFokus & Djurrätt iFokus         
Krossa speciesism - Bli vegan Hjärta

Välkomna till nya Djurrätt iFokus

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.