Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (19) Senaste inläggen

Djurrätt & Veganism Frukterian (Diskussion och recept) Frågor och tips Föreläsningar / videos / audios Hälsa och Nutrition Hygien, kosmetika och kemtekniska produkter Information om sajten Köpes / Säljes / Bortskänkes Köttersättning Konservering (vin, sylt saft, inläggningar osv) Klotterplanket Miljö O.T. (Off-topic) Politiska frågor Restauranger Shopping Träning Undersökningar Kluringar Tävlingar Topplistor Vegankost Veganprat Veganska matprodukter Veganföräldrar Veganska textiler, kläder & skor Recept (Varmrätt & Övrigt) Recept (Efterrätter & Förrätter & Godis) Recept & Diskussion (Glutenfritt) Recept (Pålägg) Recept (Såser) Recept (Rawfood - Råkost) Recept (LCHF-vegan) Recept (LFD Low Fiber Diet)
Veganska textiler, kläder & skor

Vinterjacka

2016-11-02 13:29 #0 av: EmeliaS

Jag söker en vinterjacka att ha till vardags, har någon ett tips som lever upp till de flesta av mina krav? :)  Vad bär du som vegan? 

Vegansk

Miljövänlig

Etiskt producerad

Någorlunda vatten- och vindtät

Varm

Storlek 36-40/M

Skulle föredra en svart med stora fickor, luva och långa ärmar

Anmäl
2016-11-02 13:44 #1 av: vendelay

Jag har inga tips (min vinterjacka är typ miljoner år gammal, och skulle jag behöva en ny någon gång skulle jag köpa den second hand) men jag vet att andra har ställt samma fråga tidigare. Testa att använda sökfunktionen (precis över ditt första inlägg) och sök på t.ex. "vinterjacka" eller "jacka" inom Vegan iFokus!

Veganism Savvity (English)
Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2016-11-02 14:49 #2 av: landsbygdsbo

http://www.aboutyou.de/p/ragwear/winterjacke-wooki-3474967?utm_source=affilinet&utm_medium=affiliate&utm_campaign=698418&utm_content=698418-&utm_term=2

Fast hur funktionell och varm en jacka av mineraloljeprodukter kan vara....

Anmäl
2016-11-02 14:59 #3 av: EmeliaS

Tack! Har tyvärr inte hittat någon secondhand, ännu. Har också kollat Fjällrävens, Houdinis, Haglöfs, Patagonias och Klättermusens hemsida.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.