Annons:
Etiketterfrågortips
Läst 2819 ggr
Claptrap
2016-11-08 10:48

Vegansk godis?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla gobitar! Jag har läst och kollat på diverse ingredienser på lösgodis (hemmakvällshemsida), har kollat upp diverse e-ämnen and so on och tror dessa godisar är veganska (Jag vet att vissa innehåller biwax, men för mig är honung/biwax okej.) Vill bara se ifall jag missat något ämne som inte är veganskt bortsett från biwax, bra att veta vad man kan äta och inte då godissuget kickar in. Har fixat och trixat ihop två collage så ni lättare kan se vilka godisar jag menar. Och ett stort frågetecken jag har, är banana skids veganskt eller inte?! Kom gärna med fler goda tips som jag missat.😄

Annons:
Claptrap
2016-11-08 10:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Här är collage nummer.2

veggie4every1
2016-11-08 11:29
#2

Det är ett frågetecken om glycerol monostearat är veganskt eller ej. Det kan vara säkrast att fråga tillverkaren av godiset.

Det finns ju godis utan honung och bivax så varför inte välja det så blir det veganskt också på riktigt😉

Den här listan är bra tycker jag och du kanske kan ha glädje av den.

http://elated.co.za/which-e-numbers-are-vegan/

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

vendelay
2016-11-08 11:50
#3

Förstår inte heller varför du är okej med ett förtryck när du väljer att avstå från andra. Så svårt är det inte att hitta veganskt godis.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

veggie4every1
2016-11-08 11:58
#4

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

TicTac
2016-11-08 12:19
#5

Känns som reklam…


You'll never walk alone

veggie4every1
2016-11-08 12:55
#6

#5 Hur menar du då?  Jag har inte uppfattat det så.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
Claptrap
2016-11-08 14:38
#7

Tack för tipset veggie4every1! Sen håller jag med, så svårt är det inte att hitta veganskt godis speciellt om man har tålamod med att beställa 100% veganskt godis. Jag har varit Vegan i ungefär 5 månader, äter ekologisk honung i övrigt så ser inte varför jag skulle avstå gott godis som innehåller något ämne jag redan äter. Tack TicTac för din kommentar! Det betyder alltså att jag är bra på att formulera mig samt att fixa till ett bra collage eftersom du tycker det känns som reklam. -Men tyvärr, det är ingenting jag vill sälja eller göra reklam om här.

vendelay
2016-11-08 14:44
#8

Förlåt jag menar inte att vara irriterande, men du är inte Vegan om du äter honung. Det funkar inte så 😛 Veganer stödjer inget djurförtryck, och det går därför inte att vara Vegan och äta honung.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Claptrap
2016-11-08 15:08
#9

Då är jag inte Vegan, men jag är närmre Vegan än vad jag är nånting annat. 😊

vendelay
2016-11-08 15:22
#10

#9 Vegetarian kanske, går inte att vara "lite" vegan 😛 Men nu är jag OT, förlåt mig.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

TicTac
2016-11-08 15:56
#11

#7 "Tack TicTac för din kommentar! Det betyder alltså att jag är bra på att formulera mig samt att fixa till ett bra collage eftersom du tycker det känns som reklam. -Men tyvärr, det är ingenting jag vill sälja eller göra reklam om här."

Du är bra på att formulera dig, ja. Men tyvärr läste jag nog bara varannan rad då jag var på jobbet. Lärdom: Spara iFokus till fritiden. 😟

Hah… Vem tror jag att jag är? Jag kommer inte ha lärt mig något. 🤦‍♂️


You'll never walk alone

TicTac
2016-11-08 15:57
#12

Som vendelay skriver så är du nog snarare Vegetarian än Vegan. Men det är också ett bra val. Steget är inte långt till att bli Vegan därifrån. 👍


You'll never walk alone

Claptrap
2016-11-08 16:50
#13

Haha, ja jag "sparade" ju iFokus till fritiden så lärdomen blev inte så lärorik tyvärr. Thanks anyway Mr/Mrs TicTac. :)

Annons:
TicTac
2016-11-08 16:57
#14

#13 Hehe… Ja, det var mer en pik till mig själv, inte till dig.  🙂


You'll never walk alone

Flöffo
2016-11-08 18:36
#15

Det var snällt av dig att dela med dig, så tack :)

//Flöffo

Upp till toppen
Annons: