Annons:
Etikettpolitik
Läst 1405 ggr
vendelay
11/11/16, 10:24 PM

Djurens parti

Vad tycker ni om Djurens Parti?

Vad vet ni om dem? Känner ni någon som engagerar sig i partiet? Känns det som ett seriöst parti? Övriga tankar?

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
TicTac
11/12/16, 9:59 AM
#1

Läste deras partiprogram och som det ser ut nu är djurrätt det enda de engagerar sig för. Så har man andra viktiga frågor man brinner för också, så får man nog ta ställning för vad som är viktigast för en själv.


You'll never walk alone

veggie4every1
11/12/16, 12:47 PM
#2

Jag läste att de kommer ut med flera delar av partiprogrammet, det är bara första delen som är ute nu.

Men överlag verkar det vara ett djurskyddsparti. Jag skummade igenom partiprogrammet, det erkänner jag, så rätta mig gärna. Men jag läste ingenstans någonting om att bli Vegan.

Men jag hoppas att de vågar ta V-ordet i sin mun och då kan det nog vara något😉

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

vendelay
11/12/16, 12:54 PM
#3

#1 Ja, de är lite av ett enfrågeparti. De har dock många andra punkter också, och det ska komma ett nytt partiprogram nästa år. De är relativt nya och har inte haft ett partiprogram så länge.

#2 I deras FAQ står det att de som leder partiet måste vara veganer eftersom de måste leva som de lär, men det står också att en inte behöver vara veg för att rösta på dem.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

veggie4every1
11/12/16, 1:01 PM
#4

#3 Ok, ja så klart vill de ha röster från icke-veganer, det vore ju konstigt annars🙂

Det därför som de inte förespråkar veganism i partiprogrammet eftersom att det blir för extremt för icke-veganerna att rösta på och i så fall så blir det inget annat än djurskydd av det.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

vendelay
11/12/16, 1:03 PM
#5

#4 Ja, de är lite som Djurens Rätt som ju också egentligen handlar om djurskydd. 

Vill hitta ett bra parti med veganska värderingar och allt annat jag tycker är viktigt 😕

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

veggie4every1
11/12/16, 1:30 PM
#6

#5 Vi behöver en stark abolitionistisk rörelse för att ge oss in i politiken. Innan vi har det så blir det som bäst något förbättrat djurskydd.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
landsbygdsbo
11/14/16, 5:04 PM
#7

Hur löser ni det praktiska då djuren i djurens parti ska rösta ;)

vendelay
11/14/16, 8:09 PM
#8

#7 De får väl ta sig till båsen som alla andra, eller rösta hemifrån via brev - går inte det? Visserligen kanske vissa har svårt att hålla i en penna men de flesta har ju mer än ett ben / en arm 😛

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

landsbygdsbo
11/14/16, 8:37 PM
#9

#8  problemet är väl att vargarna röstar för fri fårtillgång, vilket fåren av någon underlig anledning inte accepterar😃

Upp till toppen
Annons: