Annons:
Etikettmatprodukter
Läst 3124 ggr
vendelay
11/14/16, 12:51 AM

Grönsakstagine från ICA

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, det är en mycket dålig bild men måste bara rekommendera ICAs Grönsakstagine för alla som inte testat den! 

Innehåller bland annat kikärtor, sötpotatis, tomatsås och bulgur. Kanske är lite snålt med mat i den, blev inte riktigt mätt, men helt otrolig smak! Fryst färdigmat brukar ju inte direkt vara wow men denna hade riktigt bra smak utan att vara stark och var helt enkelt jättegod 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
veggie4every1
11/14/16, 11:09 AM
#1

Den ska jag titta efter när jag är i en stor ICA butik 🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

vendelay
11/14/16, 1:02 PM
#2

Jag har bara sett den i en enda ICA-butik (har inte letat så noga dock) och det är en jättestor som ligger vid Medborgarplatsen (Folkungagatan) men förhoppningsvis hamnar den snart i flera affärer!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

veggie4every1
11/14/16, 1:06 PM
#3

Jag tänkte kolla på ICA Maxi, men vi får väl se. Det är ju bekvämt ibland att slippa laga mat, så det vore bra om det fanns🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

vendelay
11/14/16, 1:09 PM
#4

ICA Maxi brukar ha mycket! De har flera vegorätter men denna var den enda jag hittade som var vegansk. De andra innehöll mjölk eller något annat mysko.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

sp0ngeb0b
11/14/16, 5:24 PM
#5

Den verkar jättegod, ska kika efter den nästa gång!!

Annars kan jag rekommendera en rätt från Felix (länk) Chipotle Chili är riktigt god, och inte särskilt stark. Sen finns det en kokosgryta som också är vegansk men har tyvärr inte smakat den.

Ominous
11/14/16, 6:45 PM
#6

Den brukar jag alltid köpa när jag inte hunnit(inte orkat :D) laga lunch till dagen efter. Riktig god och känns inte så hemskt för att vara färdigmat :)
De har även en annan sort från samma serie, samma förpackning med italiensk linsragu som är god :)

I wish I could write as mysterious as a cat

Annons:
vendelay
11/14/16, 8:06 PM
#7

#6 Ja, jag skulle just kommentera det! Hittade båda i ICA i Liljeholmen woop woop

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

vendelay
11/18/16, 9:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Linsragun var också smakrik och god. Inte lika god för jag gillar inte linser… Haha 😛

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Schhh
11/22/16, 6:22 AM
#9

Vill bara inflika att jag lyssnade till detta råd och köpte hem både linsragu och grönsakstagine för någon vecka sedan! Är lite för kräsen för färdigrätter, men linsragun var faktiskt OK. Inte mer än så dock! Återstår att testa grönsakstaginen vid senare tillfälle. :)

Tack för tips!

vendelay
11/22/16, 11:46 AM
#10

#9 Ja, det går förstås inte att jämföra en fryst färdigrätt med en egengjord måltid men vad roligt att du ändå tyckte att det var okej! :)

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Upp till toppen
Annons: