Annons:
Etiketterhygienskönhet
Läst 957 ggr
Snurrig
11/16/16, 5:10 PM

Apotekets Tandkräm

Hellu.
Jag har läst att apotekets geltandkräm ska vara vegansk, men jag är osäker på om jag har köpt rätt tandkräm.. förmodligen inte. 

Jag har köpt apotek hjärtats geltandkräm (länk).. men är det den här (länk) som är vegansk? Oavsett.. är det någon som vet om hjärtats är vegansk?

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Annons:
Snurrig
11/16/16, 5:20 PM
#1

Nä, gelatin är det enda jag kan känna igen ur innehållsförteckningen och det är väl från djur? Suck. 😕

Finns det någon tandkräm hos ICA som är vegansk? Det enda jag har hittat är urtekrams aloe vera, men den har inget flour..

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

[rumelle]
11/16/16, 5:29 PM
#2

Du kan ju använda tandkräm utan fluor och sedan skölja med fluorskölj efteråt. Flux ska vara vegansk vad jag har hört.

[Outlawly]
11/16/16, 7:24 PM
#3

Den du köpt är inte vegansk.

Det är Apotekets egna märke på tandkräm som är veganska. Viktigt att vara på rätt apotek 🙂

Enligt denna länk från Apoteket

Upp till toppen
Annons: