Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (19) Senaste inläggen

Djurrätt & Veganism Frukterian (Diskussion och recept) Frågor och tips Föreläsningar / videos / audios Hälsa och Nutrition Hygien, kosmetika och kemtekniska produkter Information om sajten Köpes / Säljes / Bortskänkes Köttersättning Konservering (vin, sylt saft, inläggningar osv) Klotterplanket Miljö O.T. (Off-topic) Politiska frågor Restauranger Shopping Träning Undersökningar Kluringar Tävlingar Topplistor Vegankost Veganprat Veganska matprodukter Veganföräldrar Veganska textiler, kläder & skor Recept (Varmrätt & Övrigt) Recept (Efterrätter & Förrätter & Godis) Recept & Diskussion (Glutenfritt) Recept (Pålägg) Recept (Såser) Recept (Rawfood - Råkost) Recept (LCHF-vegan) Recept (LFD Low Fiber Diet)
Veganska matprodukter

Weekend-resa till Kiel

2016-11-20 19:03 #0 av: Ominous

Jag och min familj åkte en weekend-resa till Kiel(Tyskland). Upptäckte en massa nya roliga produkter som inte finns i Sverige. Tyskland ligger verkligen före oss skulle jag påstå. Det var väldigt vanligt att se veganmärkningen framförallt, även på saker om ketchup och liknande. De skyltas och skryts om veganska alternativ och det är inte svårt att hitta mat!

Vi åkte med StenaLine. Vi sa även till en vecka innan och låg på lite, så vi fick även en vegansk trerätters middag ombord. Från båten kan man åka med en gratis buss ut till CitiMarkt där de finns en hel del affärer(mest märkeskläder) och en väldigt stor mataffär. De var där jag hittade nästan allt. De är även där alla köper sin alkohol billigt.

Vi tog sedan bussen tillbaka till stan i närheten av terminalen. Där åt vi lunch på Bakverk som är ett litet matställe som säljer mackor som har flera vegan alternativ.  I närheten finns även en butik som heter Erderkorn(kan ha stavat fel) som är en ekologisk affär med mycket veganskt. Där hittade jag bland annat vegansk risifrutti(liknande)! De har även veganska kandelaber-ljus!

Rekommenderar varm att göra en weekendresa till Kiel!

Anmäl
2016-11-20 19:44 #1 av: Tjeja

vad kul! Rena reserecensionen du skrivit! Tummen uppTack för tipsen och att du delar med  dig!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Anmäl
2016-11-20 19:51 #2 av: vendelay

Oooooh, vad roligt!!

Veganism Savvity (English)
Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2016-11-21 03:10 #3 av: veggie4every1

#0 Det låter fantastiskt bra och så mycket gott du fick med dig hemGlad

Heja TysklandTummen uppSkrattar

Sajtvärd på Vegan iFokus & Djurrätt iFokus         
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.