Annons:
Etikettveganprat
Läst 1062 ggr
[Tänkpådet]
2016-11-26 21:33

A bas le ciel

En av mina favoriter på youtube, han är väldigt kritisk och dissar många stora veganprofiler, tex Gary yourofsky vilket gjorde mig lite pissed men trots det(men även pga det) så tycker jag hans innehåll är väldigt bra! Nån med åsikter?

Annons:
veggie4every1
2016-11-27 01:12
#1

Jag tittar inte så mycket på youtube och hade inte hört talas om den här killen förrän nu, men jag kollade på ett par videos och jag tyckte att han var riktigt bra.

Jag kollade på en video om att veganer dödar insekter (kritik mot Gary Y), vilket jag tyckte var lite passande med tanken på en del insektsdiskussioner här😃

Jag tyckte att han var bra, lätt att lyssna på och han hade bra poänger.

Så tummen upp från mig👍

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

[Tänkpådet]
2016-11-27 08:46
#2

Jag trodde på riktigt ganska länge att han var en "shill" från köttindustrin eftersom han är så grinig å kritisk. Men som sagt nu är han en av favoriterna… ;)

veggie4every1
2016-11-27 11:30
#3

#2 Ja, just den här videon så talade han ju om hur vi inte kan låtsas att inga insekter eller andra djur dör i produktionen av vegansk kost.

Det klart att det tyvärr gör, jag är ju dock säker på att vi med veganska värderingar kommer att göra vårt yttersta för att så få djur som möjligt dör. Men det kommer nog fortfarande inte att bli noll döda ändå.

Eller att vi försvarar oss mot angrepp exempelvis, som han gjorde med bed buggs. Så klart att man kan försvara sig mot angrepp.

Men det fanns också sådant jag inte håller med om. Han jämförde djurförtrycket och animaliekonsumtion med cigarettkonsumtion och även om jag förstår poängen så håller jag inte med i att vi kan likställa och gå tillväga på liknande sätt. Men båda är ett problem, det har han ju rätt i.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

[Tänkpådet]
2016-11-27 14:50
#4

Ibland så är det svårt att förstå hans poänger för han lindar in det i en massa prat och ibland håller jag bara inte med honom men det får en å tänka iaf vilket är lite tjusningen tycker jag…

[Tänkpådet]
2016-11-27 15:06
#5

Och han är inget charmtroll direkt ;)

veggie4every1
2016-11-28 01:07
#6

Haha, men jodå, tycker han är rätt charmig ändå…🤐😃

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
vendelay
2016-12-01 01:15
#7

Jag såg att han hade en videorespons på Mayim Bialik's video "Why I'm Vegan" och jag gillar henne verkligen så jag började med att titta på henne video och wow… Hon är ju inte Vegan? 😕 Hon säger ju  stort sett att det är okej att döda djur om vi tar hand om dem när de lever. Tittar på hans videorespons nu, där han tar upp en massa grejer hon säger. Så besviken på henne 😕

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[Tänkpådet]
2016-12-01 07:34
#8

#7 såg hans video först och tyckte att den var bra, sen såg jag hennes å tyckte att även den var bra, tror trots allt att hennes"antiveganska" budskap är något många kan relatera till (och då menar jag i positiv mening) men just denna typ av kritik är nog i slutändan positiv och det är just det a bas la ciel är bra på…

Annielle
2016-12-01 09:49
#9

Jag har aldrig hört talas om honom och alltså aldrig sett något på Youtube han har gjort.

Länka gärna till någon youtubevideo som bör vara det första man ser av honom! 🙂

Var dig själv, det finns redan så många andra.

[Tänkpådet]
2016-12-01 11:41
#10

#9 oj svårt han babblar mycke så d e svårt men den med hon mayim är väl bra antar jag: https://youtu.be/zqVak9X6zLs

Annielle
2016-12-01 14:42
#11

# 10

Tack så mycket! 🙂

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Upp till toppen
Annons: