Nu har jag betat av de få lunchställen med ngt veganutbud i centrala Stockholm som jag känner till ... tar gärna mot tips om ngn känner till en massa okända guldkorn :)
Några av mina favoriter är: O'Learys (flera veganska alternativ, gillar speciellt den på Vasagatan) Delivore (tror dock de fortfarande har stängt för renovering) Espresso House (t.ex. den i gången mellan tåg-tuben och den i Gullmarsplan) Pressbyrån (smörgåsar och sallader = de flesta + den stora inuti stationen på Gullmarsplan har oftast korv med bröd) Max Voltaire (men dyrt) The Plant (SÅÅÅ gott!) Feca Södermanna Hermans (fast de kanske inte har lunch? Vet faktiskt inte) Sovel i Sickla (men det kanske inte räknas som centralt?) Femtopia Falafelbaren Greenway (precis vid polishuset på Rådhuset)
Det var alla jag kom på just nu. Om du har testat alla kan jag försöka komma på några fler (för det finns absolut!)
Kalf & Hansen Noodle Mama Pannkakshuset Govindas Green Peas Holy Cow Hälsocafét
Dessa ställen (över) har jag inte besökt men vill! Har inte hunnit bli av än bara.
Växt Café (verkar populärt och har hört många säga bra saker om dem men personligen gillade jag inte maten) Goodstore (om du vill köpa med dig mat, allt från pajer till köttersättning till kvarg osv) Indian Lord (har bara ätit lunchbuffén. Inte superduper utbud men väldigt gott)
Dr Salad på Sibyllegatan är min stora favorit i Stockholm vad gäller Vegansk mat för att inte tala om Hermans vid Slussen men de är väl för långt bort... Reggev Hummus på Söder.
Vad gäller Take-Away i Hötorgsområdet så finns Freshii i tunnelbaneuppgången där man kan komponera i hop sin egen wrap/sallad eller välja från menyn.. de har burriots, soppor och ris/nudelrätter.
Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.