Annons:
Etikettdjurrätt
Läst 631 ggr
FredTillSonen
2016-12-06 11:05

Publicerande av slakt på sociala medier

som titeln antyder så har jag igår funnit en mycket upprörande instagram sida där det läggs upp bilder på kycklingar som slaktas, det finns till exempel en video där de tömmer en levande kyckling på blod och bilder med avhuggna kycklinghuvuden och kycklingar som levande har sin kropp bredvid en yxa, de skall alltså precis dödas. till dessa bilder så skriver kontoinnehavaren till exempel "Huvuden rullar!!!" "regnig dag för att döda kycklingar" "Oooo döda dom" och "Redo att döda fåglar".

anledningen till att jag fann denna sida var för att de började följa mig på instagram, förmodligen för att håna min veganska livsstil. 

nu undrar jag förstås vad man kan göra för att få stop på detta, jag har anmält dem på instagram och hoppas att de försvinner. men jag googlade även upp deras instagram namn och det visade sig att för ett tag sedan så arresterades en kvinna för att hon med religiös koppling slaktat djur i samma område som dessa människor håller till, vilket får mig att tro att det är någon form av sekt, de taggar sina inlägg med "#flashthesign".

instagram kontot heter "loudonchickenkillers" och jag ser gärna att någon mer går in på instagram och anmäler dom, jag bifogar även en länk till deras hemsida med varning för känsliga tittare https://www.instagram.com/loudonchickenkillers/

Annons:
Magi-cat
2016-12-06 11:13
#1

vidrigt 😢


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

landsbygdsbo
2016-12-06 11:20
#2

#0 finns tydligen folk som kickar igång på det mesta.

Att med en yxa hugga huvudet av en höna är förmodligen det snabbaste o skonsammaste sättet att döda en höna på.

Gör man det rätt så sker det hela på en tiondels sekund.

Men att sedan respektlös göra sig rolig och exponera det hela på nätet är antingen sjukligt eller ett försök att provocera eller båda.

Har för mig att en Engelsk komiker för en massa år sedan tog livet av någon grönsak på ett liknande sätt, i syfte att provocera och roa.

FredTillSonen
2016-12-06 11:34
#3

#2 må så vara att det är det snabbaste sättet, men som du sa så tyckte jag det var hemskt och vidrigt med sakerna som de skrev till bilderna. Vissa av bilderna är dock bara hemska och vidriga till exempel videon där de tömmer en levande kyckling på blod och den där de har en levande kyckling som precis skall dödas .

landsbygdsbo
2016-12-06 11:51
#4

#3 Helt meningslöst att publicera dylikt materiel.

[Tänkpådet]
2016-12-06 17:23
#5

Jag blev addad av den där skojaren häromdan,( jag har ett instanamn som tydliggör att jag är vegan)jag nekade såklart… Det är väl bara ytterligare ett troll, tänkte inte på det då, men går det så bör En väl anmäla det… Vi lever i en sjuk värld!

Gen
2016-12-06 17:47
#6

har anmält

Annons:
FredTillSonen
2016-12-06 17:49
#7

#5 *suck* ja det är som du säger,  jag förstår inte vad det är för slags människor…😡

FredTillSonen
2016-12-06 17:50
#8

#6 de e bra, jag hoppas att instagram tar bort sidan snarast möjligt!!

Vegamaze
2016-12-07 18:58
#9

Vidrigt!! Vilken  psykopat😡 .. Har anmält kontot!

TicTac
2016-12-09 17:21
#10

Meh… 🤢


You'll never walk alone

Upp till toppen
Annons: