Annons:
Etikettveganprat
Läst 748 ggr
[fin_kanin]
2016-12-07 15:51

Vegetarisk skollunch

Hej! 

Ni som går i skolan/ har gått hur har eran vegetariska mat vart? Funkar det eller är det typ en gurka (😃) till lunch? Alltså jag syftar på ni som inte äter mjölkprodukter mm, ni "riktiga" vegetarianer. Funderar på att bli det i skolan. Dock är min lakto-ovo mat redan sämst så…😐

Annons:
DogeLove
2016-12-07 17:13
#1

Jag är Vegetarian och min mat är bra om dom får köttbullar får jag ofta falfel eller om dom äter lasange får jag också men utan kött ägg och mjölk istället dom bukar använda någon vegansk mjölk/grädde och sen spenat eller soya färs (brukar vara lite olika) och om dom får pannkakor får jag också det men hel-vegetariska pannkakor då. Så för mig är det bra och näringsrik mat samma sak gällde förra skolan men det kan nog vara lite olika!

Wowy
2016-12-07 21:25
#2

Precis som på min förra skola får jag gå och be mattanterna att öppna ett värmeskåp där de förvarar lite olika specialrätter. Kolhydrat kan jag ofta ta från det ickeveganska, men om det är till exempel potatismos får jag specialvarianten. Ibland är det lakto-ovo-vegetariska samma sak som det veganska. Det finns tydliga lappar på vad saker och ting innehåller, och ser jag att det är mjölk eller ägg i det lakto-ovo-vegetariska ber jag om veganskt.

Maten är bra. Jag har nyligen börjat på en ny skola där det verkar finnas fler veganer. Det är ofta någon typ av grönsaks- eller linssås, väldigt varierat.

"Vi som lever är bara döda på semester, nån sorts sommargäster" Bodil Malmsten

/Wowy, medarbetare på Vegan iFokus☀️

Snuffles
2016-12-07 23:48
#3

Jag äter inte lunch i skolan så ofta, men de gångerna jag gjort det har det varit grönsaksbiff med sås och potatis.

sp0ngeb0b
2016-12-08 16:44
#4

Jag åt inte veganskt när jag gick i skolan men har lite erfarenhet ändå. Vi hade alltid lakto-ovo-vegetariskt alternativ som alla fick ta av, där brukade det vara rätt bra mat. Min vän åt veganskt i skolan ett bra tag, men fick sluta med det för att hon tyckte maten var för dåligt - hon hade ingen energi och blev hungrig snabbt. Kan tillägga att hon inte var Vegan utan åt endast veganskt i skolan.

Schhh
2016-12-09 00:41
#5

På folkhögskolan jag gick var det ganska bra och hemlagad mat. Inte så att jag gillade den alla dagar, för jag är ganska kräsen, men den var nog bättre än på de flesta skolor. Det fanns ofta bra alternativ, även efterrätter och dylikt.

Upp till toppen
Annons: