Annons:
Etikettdjurrätt
Läst 881 ggr
Smultronfia
2016-12-14 12:02

Brygga mjölk

http://www.perfectdayfoods.com I California håller man på att ta fram mjölk som ser ut och smakar som mjölk samt kan användas på samma sätt men utan att en enda ko varit inblandad. De planerar att börja sälja sina produkter hösten 2017. Mjölken innehåller mjölkprotein fast inte animalisk så är man mjölkprotein allergisk så fungerar inte detta tyvärr men den är helt laktosfri. Tänk vad man kan göra idag utan att plåga djur! Fantastiskt. Skulle ni använda produkterna om de kom till Sverige?

Annons:
Snuffles
2016-12-14 12:21
#1

Nej, jag föredrar havredryck. Men det är bra för de som gillar smaken av komjölk :)

vendelay
2016-12-14 13:12
#2

Personligen har jag aldrig gillat komjölk (till mammas stora förskräckelse - barn måste ju dricka mjölk för att få starka ben!!! 😛) så nej, jag skulle inte dricka det men jag skulle rekommendera det till så många. Mjölk och mejeriprodukter är så extremt beroendeframkallande hos folk, det vore fantastiskt att få en veganskt produkt som smakar som komjölk och kunna ta fram ost osv på det.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

veggie4every1
2016-12-14 14:05
#3

Som vendelay så gillade jag inte mjölk och slutade att dricka komjölk runt 4 års ålder. Eller jag försökte sluta, man fick ju hitta på allt möjligt för att komma undan komjölken under uppväxten. Välmenande föräldrar förstås…

Så dricka den skulle jag inte, jag dricker dock ingen växtdryck heller. Gillar vatten😃

Men jag förmodar att de skapar mjölken utan kolesterol, kasein, hormoner och andra onyttigheter och då så skulle jag nog kunna tänka mig att äta ost gjord på den, om inte annat så för variation. Saknar smakvariation bland veganostar.

Det skulle kännas konstigt dock, som att äta konstgjord kalvmat…🤔

Nää, jag vet inte hur jag skulle göra, men det är en spännande produkt i vilket fall.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Smultronfia
2016-12-14 16:30
#4

#3 ja den är helt fri från allt sånt. De planerar att göra ost, yoghurt och sånt med men börjar med mjölk eftersom det är väl både enklast och det som folk använder mest samt vill byta ut kanske. Tycker det är fantastiskt att man kan göra så mycket saker idag utan djur. Senaste tio åren har det verkligen exploderat och uppfinningsrikedomen är enorm vilken känns väldigt roligt.

sp0ngeb0b
2016-12-16 09:18
#5

Precis som vendelay och veggie4every1 har jag heller aldrig direkt gillat komjölk haha, och även min mamma tjatade och försökte få i mig det ändå. Har aldrig heller direkt gillat ost, så jag fick äta yoghurt i mängder. Så jag saknar inte det speciellt mycket. Dock är det få saker som slår en riktigt chokladig chokladkaka med vispad grädde, och tyvärr tycker jag sojavispgrädden smakar lite skumt. Saknade kogrädden igår när jag åt sojagrädden😕 Så om en vegetabilisk sådan kommer till sverige skulle jag testa det 🙂

TicTac
2016-12-16 14:08
#6

Kan ju vara särskilt bra för alla dem som inte vill går från att vara vegetarianer till veganer just för mjölkprodukterna. Annars tycker jag det finns många bra alternativ som jag dessutom tror är nyttigare.


You'll never walk alone

Annons:
Annielle
2016-12-16 18:27
#7

Förstår inte hur den kan innehålla mjölkprotein utan att vara animalisk dock?!?🤔

Men det låter ju som en bra ide´  annars om den inte är ohälsosam på något sätt.

Själv har jag aldrig gillat komjölk heller, men har blivit "tvingad" att dricka det i hela min barndom ändå 🤮, ja det där med tron på att det är så viktigt för skelettet o.s.v….

Jag skulle väldigt gärna testa ost och andra produkter på deras mjölk där emot.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Upp till toppen
Annons: