Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (19) Senaste inläggen

Djurrätt & Veganism Frukterian (Diskussion och recept) Frågor och tips Föreläsningar / videos / audios Hälsa och Nutrition Hygien, kosmetika och kemtekniska produkter Information om sajten Köpes / Säljes / Bortskänkes Köttersättning Konservering (vin, sylt saft, inläggningar osv) Klotterplanket Miljö O.T. (Off-topic) Politiska frågor Restauranger Shopping Träning Undersökningar Kluringar Tävlingar Topplistor Vegankost Veganprat Veganska matprodukter Veganföräldrar Veganska textiler, kläder & skor Recept (Varmrätt & Övrigt) Recept (Efterrätter & Förrätter & Godis) Recept & Diskussion (Glutenfritt) Recept (Pålägg) Recept (Såser) Recept (Rawfood - Råkost) Recept (LCHF-vegan) Recept (LFD Low Fiber Diet)
Frågor och tips

Vitkål

2016-12-22 12:00 #0 av: Snuffles

Hur brukar ni tillaga vitkål? Har ett i kylskåpet som jag inte vet vad jag ska göra med

Anmäl
2016-12-22 12:06 #1 av: Agafia

Hyvla i tunna skivor o stek eller dela i bitar koka i saltat vatten .

Anmäl
2016-12-22 12:20 #2 av: Maria

Jag är inte vegan men jag tycker vitkål i tunna strimlor, gärna med andra grönsaker som lök paprika osv. är jättegott att woka med lite olja.

Även rå kål i sallader är gott.

/Maria

Anmäl
2016-12-22 12:53 #3 av: TicTac

Pizzasallad och Coleslaw är gott tycker jag.

Anmäl
2016-12-22 13:01 #4 av: landsbygdsbo

Sauerkraut

Anmäl
2016-12-22 13:01 #5 av: Odd

Vitkålssoppa

Anmäl
2016-12-22 13:23 #6 av: TicTac

#4 Min mamma gör en riktigt smakrik korv som vi äter med surkål. Ingen av mina favoriter men korven är god.

Anmäl
2016-12-22 14:06 #7 av: Smultronfia

Skiva lite tjockare bitar och ha på olja salt och peppar och så hyss in i ugnen. När de börjar bli lite små brända i kanterna är de färdiga. Himmelskt gott och så enkelt. Bra tillbehör till det mesta.

Anmäl
2016-12-22 19:55 #8 av: vendelay

#6 En vegansk korv antar jag? Glad

Vitkål funkar till mycket tycker jag, mycket har redan sagts men jag skriver det igen ändå.

Skurna i tunna skivor och stekta. Gärna tillsammans med rivna morötter!
Jättegott att ha rått i wraps.
Funkar också bra att steka tillsammans med bland annat purjolök, rivna morötter, kanske sojastrimlor.
Coleslaw & pizzasallad brukar vara väldigt populärt också.

Veganism Savvity (English)
Vegan iFokus (svenska)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.