Annons:
Etikettvegankost
Läst 2011 ggr
vendelay
2017-01-01 20:03

Nyårsmiddag 2016

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vår nyårsmiddag bestod av flygande Jakob med svamp, vitt ris och jordnötter samt marinerade sojabiffar med ugnsstekt potatis, sötpotatis och morot plus bearnaisesås. Vi hade också cocktailtomater, stekt broccoli och brysselkål och lite vitlöksklyftor. Till efterrätt åt vi vit rischoklad som jag hade smält i en silikonform så de blev att se ut som frukter (på bilden är det en ananas) med hallon och "Sura Katter" - ett gelatinfritt småsurt godis format som ett katthuvud (och såklart utan krossade löss). Senare på kvällen åt vi jordgubbsglass från Holly & Dan.

Vad åt ni på nyårsafton?

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
Fridaaaa
2017-01-01 20:05
#1

Redigerat pga bryter mot sajtreglerna. /Vendelay, medarbetare

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

vendelay
2017-01-01 20:08
#2

#1 Hamnade du på fel sajt? 🙂 Jag tog mig friheten att redigera.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Fridaaaa
2017-01-01 20:11
#3

#2 Oj förlåt läste fel! :) Jag trodde det var matlust :P Mybad :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[rumelle]
2017-01-01 20:15
#4

Jag åt rostat bröd och drack vatten till det. Sängliggandes med influensa, så ingen ork eller lust till mat. Dessutom känner jag verkligen ingen smak alls.

[Túrwen]
2017-01-01 21:05
#5

Höll mig till en fräsch quinoasallad med selleri, äpple, gurka,tomat och ruccola! Var i norra Israel under dagen och var ute i trafik kaoset när jag skulle ta mig till Tel-aviv under kvällen så en enkel middag fick duga. Har dessutom som nyårslöfte att äta mindre soya och produkter som innehåller sötningsmedel. Får lyxa till det med 3-rätters till min födelsedag istället som är någon vecka bort :)

Wowy
2017-01-01 22:54
#6

Var hos mina farföräldrar och åt rester medan min familj åt annat. Resterna bestod av ris och en curry- och linsgryta vi ätit tidigare, den är underbart god. Till efterrätt åt jag en massa vindruvor. :D

#5 Grattis i förskott! Själv dröjer det tills jag fyller år… ^^

"Vi som lever är bara döda på semester, nån sorts sommargäster" Bodil Malmsten

/Wowy, medarbetare på Vegan iFokus☀️

Annons:
veggie4every1
2017-01-02 12:27
#7

Vad fint det ser ut Vendelay🙂

Här blev det detsamma som på julen dvs. stuvad grönkål, vegansson, rödbetssallad, vegobullar och sötpotatis paj med grädde🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

vendelay
2017-01-02 17:33
#8

#7 Tack, vännen!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Gen
2017-01-02 18:54
#9

Jag var bortbjuden, gaspacho o smördegs-knyten till förrätt, rostade grönsaker hummus, svamp o massa annat gott till varmrätt, nice-cream till efterrätt, tyvärr inga bilder men allt var supernice!

sp0ngeb0b
2017-01-02 20:09
#10

Jag och mina vänner körde knytkalas. Vi var blandat veganer, lakto-ovo-vegetarianer och köttisar. Någon hade med sig kött samt att där fanns en sås innehållandes mjölk men annars var allt veganskt. Där fanns marinerad oumph, hummus, grönsallad, potatismos, en pastarätt med mera. Samt att där skulle ha funnits en efterrätt men den blev tyvärr misslyckad. Men allt jag åt av var hur gott som helst😃

[Túrwen]
2017-01-02 21:37
#11

#6 

Tack så mycket :) 

Linser och curry låter himmelskt btw! Måste jag prova.

laiinadp
2017-01-05 15:12
#12

Jag som är nybliven Vegan (har varit Lakto-ovo-vegetarian i 11 år, sedan jag var sju år) åt bulgur med hemmagjord tzatziki och marinerad tofu. Riktigt gott! Har tidigare inte tyckt om tofu så mycket men tänkte att jag kunde försöka en sista gång med att försöka tillaga det, och den här gången blev det lyckat! 😍 Till efterrätt gjorde jag en chokladkompott i små glas med kaksmulor, chokladpudding och riven mörk choklad. 😃

Hjärta

Upp till toppen
Annons: