Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (19) Senaste inläggen

Djurrätt & Veganism Frukterian (Diskussion och recept) Frågor och tips Föreläsningar / videos / audios Hälsa och Nutrition Hygien, kosmetika och kemtekniska produkter Information om sajten Köpes / Säljes / Bortskänkes Köttersättning Konservering (vin, sylt saft, inläggningar osv) Klotterplanket Miljö O.T. (Off-topic) Politiska frågor Restauranger Shopping Träning Undersökningar Kluringar Tävlingar Topplistor Vegankost Veganprat Veganska matprodukter Veganföräldrar Veganska textiler, kläder & skor Recept (Varmrätt & Övrigt) Recept (Efterrätter & Förrätter & Godis) Recept & Diskussion (Glutenfritt) Recept (Pålägg) Recept (Såser) Recept (Rawfood - Råkost) Recept (LCHF-vegan) Recept (LFD Low Fiber Diet)
Veganska matprodukter

Fria - vegansk & glutenfri pizza

2017-01-11 19:25 #0 av: vendelay

Fria har en pizza för veganer och glutenintoleranta! Den heter Margherita och finns i frysdisken bland glutenfria grejer. Det är "ost", tomatsås och nötfri pesto på den.

http://fria.se/produkter/fardiglagat/margherita/

Jag blev riktigt imponerad, botten var krispig, tomatsåsen var smakrik och peston var jättegod. Jag är inte så förtjust i vare sig komjölksost eller vegansk ost så jag petade bort det mesta innan jag stoppade in den i ugnen. Hade kunna vara mer pesto men annars tyckte jag att den var bra.

Veganism Savvity (English)
Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2017-01-11 19:44 #1 av: rumelle

Åh tack! Den ska jag titta efter! Blir lite avis på min man ibland när vi inte orkar laga mat och han köper en frusen pizza. Det är nog en av de få saker jag har saknat lite som vegan. 

Anmäl
2017-01-11 19:49 #2 av: Ominous

Jag tycker den är lite tråkig. De flesta veganska pizza-kit man kan köpa är helt veganska. Det brukar jag ha när jag är pizza sugen, då kan jag slänga på vad jag vill ha! Supersnabbt och gott :)

Anmäl
2017-01-11 21:27 #3 av: vendelay

#1 Ja, samma här! Saknar att bara kunna slänga in en Billyspizza i micron. Detta är inte riktigt lika enkelt som det men nära!

#2 Det håller jag med om, jag brukar också köpa såna. Men detta var superbra när en inte ens orkar rulla ut pizzadegen Gapskrattar

Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2017-01-11 22:53 #4 av: [Túrwen]

Åh *_* tackar och bockar för tips! Är rätt så enkelt att få hem vegansk och glutenfri pizza här i Malmö som Take-away men detta måste provas!

Anmäl
2017-01-12 00:14 #5 av: veggie4every1

Men så lyxigt om man kunde hitta den här i butiken,  rena drömmen Kär

Det sätter jag på listan till nästa shopping och håller tummarna att den finns.

Tusen tack för tipset vendelayGlad

Sajtvärd på Vegan iFokus & Djurrätt iFokus         
VäckarklockaIf Not Us, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Anmäl
2017-01-12 18:58 #6 av: vendelay

Idag hittade jag även kanelgifflar som var glutenfria och veganska från samma märke, frysta Glad

Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2017-01-14 16:36 #7 av: TatsuOni

Varför måste de peta ner socker i allt glutenfritt så att inte jag kan äta det...

Home is where the heart is

Värd för hår. Medarbetare på te.

Anmäl
2017-01-14 19:47 #8 av: vendelay

#7 Det tänkte jag inte ens på, fy vad trist! Är det för att du är känslig mot socker eller för att du inte vill äta det? Om jag får fråga, du behöver självklart inte svara!

Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2017-01-15 13:42 #9 av: TatsuOni

#8 Tål det inte Ledsen Det tråkiga är att i princip allt glutenfritt innehåller sötningsmedel.

Laga eget i all ära, men vissa dagar så önskar man att det fanns någonting som man bara kunde kasta in i mikron/ugnen...

Home is where the heart is

Värd för hår. Medarbetare på te.

Anmäl
2017-01-15 18:03 #10 av: rumelle

Har provat den! Den var helt ok. Kunde ha haft lite mer smak, men man kan ju krydda lite själv också. Och när den började svalna blev den lite seg i konsistensen. Men kommer absolut köpa igen en såndär dag när jag inte orkar laga mat och bara vill ha något snabbt och enkelt. Glad

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.