Annons:
Etiketterfrågortips
Läst 677 ggr
sp0ngeb0b
1/30/17, 8:54 PM

Trerätters? Tips sökes!!

Nä, nu har jag googlat i evigheter utan resultat som tilltalar mig. Känner att ett inlägg här kan vara värt ett försök. 

Jag har tilldelat mig själv uppgiften att laga middag åt mig och min pojkvän på nästa dejt. Den ska självklart vara helt vegansk och jag tänker mig att den ska bestå av tre rätter. Tar gärna emot alla tips ni har, även om de inte passar just mig så kanske de inspirerar mig eller andra 🙂 Det får gärna vara enkla rätter att laga, men det gör mig ingenting om det krävs förberedelser. Jag kommer vara ledig under dagen och troligtvis hela dagen innan med så har all tid i världen, men orkar inte stå och klydda med massa svåra recept. 

Tack på förhand ☀️

Annons:
veggie4every1
1/31/17, 10:12 PM
#1

Å, tyvärr är jag en sådan trögis i köket. Men du kanske kan hitta lite inspiration om du söker på sajten, vi har ju en del här 🙂

Tyckte vendelays tips om AnarchistKitchen var inspirerande🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Smultronfia
2/1/17, 8:08 AM
#2

Här kommer lite idéer, skriver lite olika saker på varje. Förrätt: vårrullar med dip, sallad m. bröd, soppa m. bröd, kavring m. Skagenröra, Misosoppa. Varmrätt: lasagne, pasta m. vegfärssås, curry m. ris, risotto (svamp är gott), veg hamburgare m. potatis i ugn. Vegobullar m. kokt potatis, sås och lingon, matpaj. Efterrätt: pannacotta, paj m. vaniljsås, brownie, glass och bär m chokladsås/kolasås. Ja det är svårt när man inte vet vilken riktning du vill gå åt men kanske det kan ge lite inspiration. Kan ge mer tips när du vet lite mer vad för typ av mat du vill göra. :)

sp0ngeb0b
2/1/17, 4:12 PM
#3

#1 Tack, ska kolla in det!

#2 Tack för alla tipsen!! Jag har väl inte riktigt bestämt mig för en inriktning än… har typ 0 fantasi haha! Men vill gärna att det ska kännas lite extra fint mot vad det brukar vara. Soppa eller sallad till förrätt lät riktigt gott faktiskt. Jag har funderat på att göra lins/bönbiffar till hamburgare, men jag har inget bra recept till det… 😕 annars hade det varit riktigt gott! Om du råkar sitta på något bra recept tar jag gärna emot det också hehe…😃

Smultronfia
2/1/17, 5:13 PM
#4

#3 vad bra om det kan ge lite inspiration iaf :) Har inget direkt recept på bönbiffar. Jag tar vad jag har hemma och bara blandar ihop. Men finns en massa om man googlar. Vill man ha lite mer tuggmotstånd kan man ha nötter i dem. Bönor och nötter ihop blir väldigt gott. Och svamp ger lite umami smak. Sen när man har alla tillbehör så blir det ju väldigt goda burgare :) Nu blev jag hungrig :)

sp0ngeb0b
2/1/17, 6:00 PM
#5

#4 Det blev jag med 😍 Hm, tror nog det blir burgare! Faktiskt min favoriträtt till och med👍 Tack för tipsen!

Smultronfia
2/1/17, 6:54 PM
#6

#5 haha ja det brukar bli så när man pratar om mat 😊 Kul att kunna hjälpa till. Hoppas ni får en mysig kväll tillsammans!

Annons:
[Outlawly]
2/2/17, 8:03 AM
#7

Ett tips på en rätt är vietnamesiska vårrullar, med risnudlar, gurka, avokado, morot och tofu i. Sedan en god jordnötssås att dippa i.

sp0ngeb0b
2/2/17, 11:09 AM
#8

#7 Åh det lät riktigt gott! Tack för tipset😍

Upp till toppen
Annons: