Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (19) Senaste inläggen

Djurrätt & Veganism Frukterian (Diskussion och recept) Frågor och tips Föreläsningar / videos / audios Hälsa och Nutrition Hygien, kosmetika och kemtekniska produkter Information om sajten Köpes / Säljes / Bortskänkes Köttersättning Konservering (vin, sylt saft, inläggningar osv) Klotterplanket Miljö O.T. (Off-topic) Politiska frågor Restauranger Shopping Träning Undersökningar Kluringar Tävlingar Topplistor Vegankost Veganprat Veganska matprodukter Veganföräldrar Veganska textiler, kläder & skor Recept (Varmrätt & Övrigt) Recept (Efterrätter & Förrätter & Godis) Recept & Diskussion (Glutenfritt) Recept (Pålägg) Recept (Såser) Recept (Rawfood - Råkost) Recept (LCHF-vegan) Recept (LFD Low Fiber Diet)
Föreläsningar / videos / audios

AnarchistKitchen (Youtube)

2017-01-30 23:10 #0 av: vendelay

Hittade en kanal på Youtube som verkar riktigt bra! Enkla recept som ser supergoda ut och mycket variation.

>AnarchistKitchen<
>Bloggen med fullständiga recept<

Veganism Savvity (English)
Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2017-01-31 17:32 #1 av: vendelay

Jag testade avokadoröran som är nr 2 i videon här ovanför. Jag ändrade lite grejer, bytte ut limen mot citronsaft och hade i salt och vitpeppar istället för lökkryddorna och hade i en massa pasta rossa från Santa Maria. Hade också i hackade valnötter och serverade med cocktailtomater. Tog väldigt mycket basilika också.

Det blev oväntat gott! Jag gillar inte avokado men smakerna blev helt perfekta tillsammans och nötterna gjorde att det blev lite roligare med konsistenserna (annars är ju allt ganska mosigt). 

Jag började med röran samtidigt som jag började med pastan (som skulle koka i 10 minuter) och när pastan var klar var allt annat klart också. Mycket snabbt och väldigt lite disk!

Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2017-01-31 22:07 #2 av: veggie4every1

Å vad fint det ser ut vendelay Glad

Toppenbra för inspiration, tack! Behöver lite nytt och enkeltGlad

Sajtvärd på Vegan iFokus & Djurrätt iFokus         
Krossa speciesism - Bli vegan Hjärta

Välkomna till nya Djurrätt iFokus

Anmäl
2017-01-31 22:29 #3 av: vendelay

Ja, hemsidan och youtubekanalen är fulla med tips och inspo så jag hoppas du hittar något!

Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2017-02-01 11:36 #4 av: veggie4every1

Det gör jag säkert, ser ut som en jättefin sida med massor av gottGlad

Nu gäller det bara att ta sig i kragen och göra något av det ocksåGalenSkrattar

Sajtvärd på Vegan iFokus & Djurrätt iFokus         
Krossa speciesism - Bli vegan Hjärta

Välkomna till nya Djurrätt iFokus

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.