Annons:
Etiketterhygienskönhet
Läst 1716 ggr
vendelay
2017-02-07 00:43

Recension - doft- & värmeljus

Behövs det en tråd för veganska ljus? SJÄLVKLART!

Har ni testat några ljus? Beskriv dem gärna. Berätta vart ni köpt dem (pris om ni minns), vad de är baserade på, vilket märke, vilken eventuell doft de har osv.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
vendelay
2017-02-07 00:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#1

Från Lagerhaus har jag köpt ett sojabaserat doftljus som ska lukta kokos och lime men jag tycker det snarare är kokos och vanilj. Kostade drygt 100 kr och brinner i 50 timmar. Luktar helt fantastiskt!

http://www.lagerhaus.se/inredning/ljus-ljusstakar/doftljus/sojaljus-home-kokos-lime

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

veggie4every1
2017-02-07 01:17
#2

Men SÅKLART att det behövs en sådan tråd😃

Jag är en yankee candle fantast 🙂

Jag kan inte ta bilder just nu o lägga in på datorn, men jag kan recensera ändå och länka.

Ett absolut favoritljus i vinter som jag använder gärna och ofta är Snowflake cookie

Doftar så sött och gott att man vill äta upp det, underbart vackert att titta på, bra "throw" (styrkan på doften) doftar typ i hela undervåningen och doften kryper även uppåt.

Ett annat favoritljus är Black Cherry

Black Cherry har en fantastisk throw, ännu starkare än Snowflake cookie, väldigt vackert mörkrött ljus

Jag gillar när man får ut mycket doft av ljusen och de här fyller mina förväntningar med det.

Andra väldigt goda är Pineapple Cilantro ( riktigt bra throw) Christmas cookie (jättegod, men för svag doftande för min smak), Pink Sands (doftar bra och somrigt) och Snow in Love (doftar medium med en lätt parfymdoft)

Ett som jag inte är lika imponerad med är Pina Colada som doftar vaxigt och inte speciellt gott enligt mig.

Jag använder ett illuma lid till ljusen vilket gör att de brinner jämt och fint och man slipper den tråkiga kanten runt om. Har man inget illuma lid så kan man dock få bort kanten med aluminium folie runt toppen av ljuset.

En rolig grej jag har gjort med glasburkarna som blir kvar är att stoppa in en batteridriven ljusslinga i dom. Blir jättevackra små myslampor🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annielle
2017-02-09 11:09
#3

#2 Älskar också Yankee Candle och kan bara ha sådana med doft från naturligt ursprung som de har 🙂syntetiska dofter ger mig illamående och huvudvärk 😕

De har så bra och hållbar doft att de räcker i en evighet ju, behöver bara vara tända ett kort tag , sen kan man bara ha burken öppen och få en massa doft ändå!🙂

Var dig själv, det finns redan så många andra.

veggie4every1
2017-02-09 14:05
#4

#3 🙂Ja visst räcker de länge. Man kan ju även spara det sista och smälta i en wax melt burner om man vill.

Jag gjorde det ett tag, men jag tycker det är lite för mycket kladd med det för att göra det alltid. Men om man har en favorit doft så får man ju ut det mesta möjliga på det sättet.

Jag kanske gör det med snowflake cookie, får väl se😃

Ett par som jag är supersugen på att testa är Pain au raisin och Hazelnut Coffee. Jag är väldigt förtjust i söta bakdofter och bärdofter och de här ska också ha en bra throw😍

Har du någon favorit?

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

veggie4every1
2017-03-23 01:04
#5

Fyndat doftljus på Dollarstore🙂

Märket är Inicio (sojaljus).

Hade inte så höga förväntningar, men jag är riktigt imponerad med de här ljusen. De brinner jämt och fint (bättre än mina yankee faktiskt, som behöver sin foliehatt då och då för att motverka vaxkanten)

Jag köpte i doften Vanilla dream och det doftar ganska likt Snowflake cookie.

Doften är väl inte jättestark, men den märks av och för priset 60 kr för en stor glasburk med lock, är styrkan riktigt bra 🙂

Jag har köpt ett par små också (20 kr st) och de är också bra. Brinner fint och doftar, men förstås inte lika mycket som det stora.

Så Inicio doftljus kan jag rekommendera. En budgetvariant av Yankee👍

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Upp till toppen
Annons: