Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (19) Senaste inläggen

Djurrätt & Veganism Frukterian (Diskussion och recept) Frågor och tips Föreläsningar / videos / audios Hälsa och Nutrition Hygien, kosmetika och kemtekniska produkter Information om sajten Köpes / Säljes / Bortskänkes Köttersättning Konservering (vin, sylt saft, inläggningar osv) Klotterplanket Miljö O.T. (Off-topic) Politiska frågor Restauranger Shopping Träning Undersökningar Kluringar Tävlingar Topplistor Vegankost Veganprat Veganska matprodukter Veganföräldrar Veganska textiler, kläder & skor Recept (Varmrätt & Övrigt) Recept (Efterrätter & Förrätter & Godis) Recept & Diskussion (Glutenfritt) Recept (Pålägg) Recept (Såser) Recept (Rawfood - Råkost) Recept (LCHF-vegan) Recept (LFD Low Fiber Diet)
Recept (Efterrätter & Förrätter & Godis)

Kakor som inte jäser

2017-02-10 21:29 #0 av: vendelay

Har ni några recept på kakor som inte jäser? 

Jag har fått några jättefina "pepparkaksformar" som jag vill använda till ett specifikt tillfälle men jag vill inte göra pepparkakor i februari... Skrattar

Veganism Savvity (English)
Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2017-02-11 18:40 #1 av: veggie4every1

Kolakakor?

Dom jäser ju ytterst lite i alla fall och man kanske till och med kan utesluta bakpulvret så de inte jäser alls. Klart värt ett prov, kolakakor är ju jättegodaKär

http://www.ica.se/recept/kolakakor-599834/

Sajtvärd på Vegan iFokus & Djurrätt iFokus         
Krossa speciesism - Bli vegan Hjärta

Välkomna till nya Djurrätt iFokus

Anmäl
2017-02-11 18:50 #2 av: vendelay

Ja, smart! Det brukar min mamma göra, det är jättegott Tummen upp

Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2017-02-11 18:51 #3 av: vendelay

Går det att forma dem innan de ska in  ugnen tror du? Det borde väl inte spela någon roll?

Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2017-02-11 18:57 #4 av: veggie4every1

Ja, det tror jag absolut att det gör. Blir fina spännande ovanliga kolakakorGlad

Vill se en bild sedan Lipar

Sajtvärd på Vegan iFokus & Djurrätt iFokus         
Krossa speciesism - Bli vegan Hjärta

Välkomna till nya Djurrätt iFokus

Anmäl
2017-02-11 19:31 #5 av: vendelay

Ja, jag ska försöka komma ihåg att ta en bild när jag väl orkar göra dem! :)

Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2017-02-11 22:30 #6 av: Ominous

Du kan även göra sockerpasta och trycka ut fina figurer och ha på tex cupcakes Glad

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.