Annons:
Etiketterföreläsningvideo
Läst 1817 ggr
vendelay
2/11/17, 12:15 PM

Undvika näringsbrist som vegan

Jag tyckte denna video var väldigt bra och enkelt, han förklarar på ett tydligt sätt som är lätt att förstå även om du inte har någon direkt koll på någonting (som jag då alltså 😊) vilka näringsämnen du bör har koll på som Vegan.

>Här< finns Herbivore's hemsida där det går att läsa ännu mer.

Om ni vill beställa vitamintillskott via Bodystore (som är den hemsida som rekommenderas i videon kan ni använda >denna länk< för att ge en liten del av pengarna till Herbivore. Det påverkar INTE summan du betalar.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
vendelay
2/11/17, 12:17 PM
#1

Det enda jag inte tyckte var superkul var att det inte togs upp att ickeveganer lider av samma brister. Det diskuteras i kommentarerna under videon dock (på youtube). Innan jag blev Vegan hade jag överhuvudtaget aldrig läst om B12 eller andra vitaminer och sånt. Åt grönsaker någon gång i veckan. Kött till de flesta måltider om dagen. Det var aldrig någon som uttryckte oro över mitt sätt att äta förrän jag blev Vegan och därmed började äta MYCKET mer grönsaker och lära mig om näringsämnen.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

veggie4every1
2/11/17, 6:34 PM
#2

Toppenbra video👍

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

mmaliinxx
2/20/17, 8:27 PM
#3

Är det inte så att D3 vitamin inte är veganskt? Syftar på om man ska äta D-vitamin som tillskott då alltså. Då har jag för mig det är D2 man ska hålla sig till, som är helt vegetabiliskt. Känns viktigt att nämna😛

vendelay
2/20/17, 9:42 PM
#4

#3 Har dålig koll så jag köper helt enkelt bara tillskott som är veganmärkta haha. Men jag tror att det ena oftast är animaliskt men att båda går att göra veganska? Vill en göra det lätt för sig kan en ju välja burkar där det uttryckligen står Vegan på men du har absolut rätt i att det är bra att nämna!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

mmaliinxx
2/21/17, 9:31 PM
#5

Jaa så kan det ju vara med såklart… finns rätt så mycket att hålla koll på så som du säger, man får väl kolla så det står vegan/vegetabiliskt på helt enkelt😃

veggie4every1
2/22/17, 1:56 PM
#6

#3 Det finns många bra D 3 tillskott på marknaden nu som är veganska 🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
Upp till toppen
Annons: