Annons:
Etikettträning
Läst 5062 ggr
tempoo1
2/11/17, 5:35 PM

Veganskt proteinpulver

Hej

Jag är sedan ett år tillbaka Vegan och har nu börjat träna. Jag är på jakt efter något gott proteinpulver, dela gärna med er om ni har något tips?

Gärna så naturligt som möjligt men något roligare än naturell smak :)

Annons:
[Outlawly]
2/11/17, 6:22 PM
#1

Jag använder ärtprotein, utan smak.
Den är inte helt smaklös, men den är väldigt sträv i konsistensen.

Det bästa jag haft var hampaprotein 🙂 (även den utan smak) Jag brukar ha det i min soygurt eller i smoothie

tempoo1
2/13/17, 1:20 PM
#2

Jag har provat ett ärt och havreprotein som inte var någon större hit. Vill ha något man kan blanda med vatten som man inte måste tvinga ner… 

Outlawly: Vart va hampaproteinet ifrån?

Fler som provat något?

Annielle
2/13/17, 4:19 PM
#3

Gillar också Hampaprotein, smakar inte illa eller något, har någon skopa i gröt på morgonen utan att det stör på något sätt.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

[Outlawly]
2/13/17, 5:07 PM
#4

#2 Jag köpte märket Go for life från apotea. Det finns säkert andra ställen som säljer också. Det kostar tyvärr en del.

Sen finns ju alltid sojaprotein. Det har jag smakat en gång för länge sedan med chokladsmak.Tror det är det billigaste proteinet.

Ett tips är att om du har någon hälsokost nära dig köpa en liten påse om det finns. Eller beställa små påsar på internet så an du smaka och avgöra så. 🙂

Annielle
2/13/17, 8:22 PM
#5

Kung markatta har ju börjat sälja småburkar av olika pulver, bland annat Hampaprotein om man vill prova…

Fast jag undrar vad det är för skillnad på deras och andra jag har testat eftersom Kungmarkattas inte går åt det vanliga grönbruna hållet utan mer åt vitt…

Deras är där emot grymt finfördelat på ett väldigt bra sätt som inga andra märken jag har testat har varit på samma sätt, en fördel eftersom det lättare kan tas upp av kroppen då 🙂

Var dig själv, det finns redan så många andra.

tempoo1
2/13/17, 11:03 PM
#6

Tack alla för era svar! Jag har provat ärt och havre innan, hampa verkar för "grönt" för att blandas med vatten. 

Men jag beställde från proteinbox.se som har sojaprotein. De hade få ingredienser och naturligt, någon som köpt från dem? Kan annars ge min recension senare i veckan 🤓

Annons:
tempoo1
2/21/17, 11:12 AM
#7

Återkoppling: 

Enligt mig är detta det bästa proteinpulver jag smakat hittills! Sojaprotein tycker jag är godare än tex havre och hampa och detta märke hade väldigt få ingredienser jämfört med tex womens best veganska proteinpulver.

Beställde vanilj, kanel och kakao smak. Vaniljen va lite sådär men de andra två var riktigt goda!

[Outlawly]
2/21/17, 1:49 PM
#8

#7 Tack för recensionen 🙂
Jag ska nog prova sojaprotein snart. Men jag tycker lätt det blir för mycket sojaprodukter i kosten..

knulljesus
2/25/17, 8:54 PM
#9

Jag kör sojaprotein från javascript:nicTemp();. De har en del annat också och veganprodukterna är tydligt märkta. Bra priser.

[kanskemenbarakanske]
2/26/17, 7:42 AM
#10

jag köper sojaprotein från star nutrition. Chokladen är riktigt god! innehåller säkert massa sötningsmedel osv dock..

InkedUp
3/2/17, 8:48 AM
#11

Jag använder Soy-Pro från Star nutrition, vaniljsmaken funkar utmärkt med lite kakao i 👍

Upp till toppen
Annons: